directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 11:31 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Vallès Occidental doble fletxa Dilluns, 20 de novembre de 2017 17:11 h

Les obres de l'estació Sabadell Centre s'allarguen el doble del previst inicialment i Renfe anuncia que reobrirà al març

La companyia justifica el retard per "circumstàncies sobrevingudes", com el desviament de línies elèctriques i l'aparició de fibrociment

ACN Sabadell.-Les obres de reforma de l'estació de trens Sabadell Centre s'allargaran el doble del termini previst inicialment, fet que n'endarrereix la reobertura fins el 20 de març. Aquesta és la data que ha anunciat avui la direcció de l'operadora ferroviària, després de reunir-se amb el govern de Sabadell. El motiu principal, explica Renfe, són diverses "circumstàncies sobrevingudes", com el desviament de línies elèctriques, l'aparició de fibrociment, la substitució de cablejat i la verificació dels nous sistemes. Les obres tenen un pressupost de més de 2,4 milions d'euros (MEUR) i van començar al març amb l'objectiu de modernitzar les instal•lacions i eliminar les barreres arquitectòniques. L'endarreriment de la reobertura comporta que el bus que enllaça amb les estacions Sabadell Sud i Sabadell Nord seguirà funcionant fins el 19 de març.

Renfe ha justificat l'endarreriment per la "complexitat" de les actuacions, i ha defensat que la companyia ha prioritzat poder mantenir obert el pas de trens pel túnel de Sabadell. Això ha dificultat el calendari previst inicialment, apunta Renfe, amb el qual s'havia anunciat que les instal•lacions reobririen aquest passat mes d'octubre.Les principals actuacions que s'estan fent a l'estació són la instal•lació de dos ascensors entre les andanes i el vestíbul, i entre el vestíbul i el carrer, on també es posaran escales mecàniques. Alhora, a l'andana 1 es renovaran les actuals escales mecàniques i s'elevarà l'alçada i s'allargarà l'extensió de les dues andanes per ajustar-les als combois. Pel que fa al vestíbul, es preveu una rehabilitació integral i la instal•lació d'una nova marquesina, mentre es millorarà l'enllumenat.El govern municipal, molestAl seu torn, el govern municipal ha lamentat que l'endarreriment de la fi de les obres de Sabadell Centre no compti amb una planificació detallada de com es desenvoluparan les actuacions els propers mesos. Per contrarestar-ho, Renfe s'ha compromès amb el govern de Sabadell a informar l'Ajuntament setmanalment sobre l'evolució dels treballs. Per l'executiu local, una de les principals preocupacions és l'afectació a la mobilitat i el restabliment de la circulació del trànsit als carrers de la zona.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.