directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 23:44 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 21 de novembre de 2017 11:24 h

Rajoy, sobre Maza: "Era una persona recta, justa, sensata i coneixedora de la realitat en què es movia"

Cospedal destaca que el fiscal com a jurista "va aplicar el sentit comú, la seriositat i el rigor jurídic"

ACN Madrid.-El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha destacat que el fiscal general de l'Estat, José Manuel Maza, mort aquest dissabte a Buenos Aires per una infecció renal, "a més de ser un excel·lent jurista, era una persona recta, justa, equilibrada, sensata" i també era, segons ha subratllat, "coneixedor de la realitat en què es movia". Rajoy ho ha dit aquest dimarts a la sortida de la capella ardent de José Manuel Maza El president espanyol ha assenyalat que ha acudit a la Fiscalia per donar "un últim adéu" a Maza i que la seva mort ha suposat un "gran disgust". Rajoy ha comentat que el fiscal "portava un any al capdavant de la seva responsabilitat" i que havia tingut "oportunitat de tractar-lo en nombroses ocasions al llarg d'aquest any". "Realment ha estat una enorme pèrdua", ha dit el president espanyol, que ha traslladat el seu condol i els millors desitjos a la família de Maza.

Per la seva banda, la ministra de Defensa, María Dolores de Cospedal, que també ha visitat la capella ardent, ha subratllat que Maza com a jurista "va aplicar el sentit comú, la seriositat i el rigor jurídic". "Va aplicar una màxima per als jutges i fiscals però per tots aquells que tenim un càrrec públic i crec que per a tots els espanyols", ha afegit.La llei ha de ser igual per a tots i està per sobre de tot, que això és el que autènticament ens fa iguals i ens permet viure en una democràcia. Això ho deia ell amb molta freqüència, que l'imperi de la llei és el que ens fa lliures i a més ens permet dir que vivim en una autèntica democràcia.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.