directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 8 de novembre de 2026 00:57 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Alt Empordà doble fletxa Divendres, 24 de novembre de 2017 15:15 h

L'antiga depuradora de marisc de Roses encara el tram final de les obres d'enderroc

L'Ajuntament estudia ara demanar la concessió de l'espai per convertir-lo en un punt d'atracció turística davant de mar

ACN Roses .-Les obres d'enderroc de l'antiga depuradora de marisc de Roses (Alt Empordà) encaren la recta final. Els operaris estan realitzant els acabats i netejant la parcel·la i l'entorn. Els treballs finalitzaran al gener amb la retirada de materials i el condicionament de les dues plataformes resultants, que s'adaptaran per a l'ús públic. Tot plegat, oferirà un nou espai de 3.500 metres quadrats. El servei provincial de Costes del Ministeri de Medi Ambient s'ha encarregat de l'execució de les obres, llargament reivindicades per l'Ajuntament tenint en compte que l'equipament es trobava en estat ruïnós. El consistori estudia ara demanar la concessió de l'espai a l'Estat per convertir-lo en un punt d'atracció turístic davant de mar. Per això treballa en un projecte que posi en valor l'espai.

Les tasques s'estan realitzant de manera gradual. La primera fase va consistir en la demolició dels edificis de planta baixa (magatzems, zona de comandament i zona de depuració i manipulació). Després, es va actuar a l'edifici principal de dues plantes retirant tot el material d'amiant i plaques d'uralites. Aquesta part va requerir un procediment especial tenint en compte que es tracta de material contaminant. La fase que ara s'està iniciant està destinada a condicionar i netejar el solar resultant. La previsió és que al projecte s'hi inclogui la construcció d'un petit mur que actuï com a banc així com l'arranjament de la rampa d'accés. Aquests treballs es podrien incorporar al proper exercici. També queda pendent l'enderroc de l'estació transformadora elèctrica, que es farà quan la companyia la traslladi a una altra ubicació per continuar donant subministrament a la urbanització Els Balins. L'Ajuntament estudia ara demanar la concessió de l'espai a l'Estat i presentarà un projecte per revaloritzar la zona i convertir-la en un nou punt d'atracció turística davant de mar.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.