Mossos de balística declaren que la versió de l'acusat pel crim de l'Urgell és "incongruent" i "impossible de reproduir"
Conclouen que l'única explicació compatible amb la mort del veí de Santa Maria de Montmagastrell és que l'encausat va efectuar un tret directe
ACN Lleida.-Els tècnics especialitzats en balística dels Mossos d'Esquadra asseguren que la versió del caçador acusat de matar d'un tret d'escopeta un veí de Santa Maria de Montmagastrell (Urgell) el desembre de 2014 és "incongruent des del punt de vista balístic, físic i biomecànic". Ho han declarat durant la tercera jornada del judici celebrat a l'Audiència de Lleida. Els Mossos han acompanyat les seves afirmacions amb imatges en vídeo de mig centenar d'assajos que van fer amb figurants en què es comprova, diuen, que "va ser impossible de reproduir" el que va explicar l'acusat en la reconstrucció dels fets . L'encausat, un veí de Sant Just Desvern que en el moment dels fets tenia 74 anys, va explicar que l'arma s'havia disparat quan la víctima havia intentat arrabassar-li l'arma d'una estrebada per la corretja i l'acusat l'havia intentat recuperar i acciona el disparador. Els forenses, que també han declarat aquest dimecres, han conclòs que el tret va ser horitzontal. En aquest sentit, han explicat els Mossos, la versió de l'acusat "no quadra". "No hi ha espai perquè l'arma quedi en una posició horitzontal entre ell i la víctima", perquè l'escopeta és més llarga (1,20 metres) que la distància entre tots dos (0,80), expliquen. A més, en els assajos, l'arma queda més aviat en vertical perquè la culata pesa més. En canvi, basant-se en altres assajos duts a terme pels Mossos per intentar aconseguir que l'arma quedi de manera horitzontal, conclouen que "l'única explicació compatible" amb el resultat dels fets és que l'encausat "va efectuar un tret directe".






