directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 10:03 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dimecres, 29 de novembre de 2017 13:28 h

La comissió mediadora impulsada pel Col·legi de l'Advocacia de Barcelona reprendrà la feina després del 21-D

La degana, Maria Eugènia Gay, nega que en les converses amb el govern espanyol s'advertís de la possibilitat de repressió violenta si hi havia DUI

ACN Barcelona.-La comissió mediadora impulsada pel Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) per resoldre el conflicte polític català reprendrà la seva activitat després de les eleccions del 21 de desembre. La comissió va treballar entre l'1 i el 27 d'octubre per tal que el govern espanyol retirés els efectius policials desplaçats a Catalunya i no apliqués l'article 155, i perquè el Govern no aprovés la DUI. Després de fracassar en l'intent i que es convoquessin eleccions al Parlament, la comissió ha aturat la seva feina, però la reprendrà després dels comicis, perquè considera que caldrà molt diàleg i negociació per tal de tornar a l'estabilitat social, econòmica i política.

La degana de l'ICAB, Maria Eugènia Gay, ha explicat que durant les setmanes de treball de la comissió, integrada per sindicats, empresaris, universitats, col·legis professionals i fins a 150 organitzacions i 500 personalitats, es va intentar que cap dels dos governs prengués cap decisió unilateral. En els últims dies, va pressionar el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, perquè convoqués eleccions anticipades, però no se'ls va fer cas. Gay també ha negat que en les converses amb el govern espanyol aquest advertís de la possibilitat d'una repressió violenta si hi havia una DUI.Finalment, un cop aplicat el 155, amb el Govern destituït i les eleccions convocades, la comissió vol respectar la campanya electoral i reprendre la seva tasca després. De fet, l'ICAB pretén organitzar unes jornades de debat constitucionalista en les que podrien participar alguns dels redactors de la Carta Magna.Per a Gay, la inestabilitat política ha afectat la cohesió social i ara cal recompondre la societat. Així, admet que la societat civil potser no ha tingut prou poder davant de les decisions dels partits polítics i no ha estat escoltada. Ara, però, creu que s'ha reforçat el paper d'institucions com l'ICAB per tal de fer sentir la seva veu.La degana ha explicat que tot i que certs col·legiats, alguns dels quals militants de partits polítics, es van queixar del paper de la institució en aquesta comissió, Gay ha assegurat que l'ICAB sempre ha mantingut la neutralitat política i només ha apostat pel diàleg per rebaixar la tensió.Segons Gay, la iniciativa va ser valorada positivament en general, però ha admès que alguns advocats han confós el paper de la Junta de Govern de l'ICAB en aquesta comissió amb el paper del vicedegà, Jordi Pina, com a advocat de Jordi Sànchez o altres polítics encausats. Gay ha explicat que la intenció de la comissió no era fer de mediadors directament, sinó propiciar el diàleg i que els propis governs implicats designessin els seus mediadors.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.