La jutgessa del cas de la Formula 1 cita a declarar com investigat l'expresident valencià Francisco Camps el 24 de gener
La investigació se centra en les negociacions per a l'esdeveniment i l'absorció del deute de l'empresa gestora per part de la Generalitat Valenciana
ACN València .-El jutgessa del 'cas Valmor', que investiga presumptes irregularitats en l'organització del circuit de Formula 1 a València, ha citat l'expresident de la Generalitat Valenciana Francisco Camps com investigat el pròxim 24 de gener per un presumpte delicte de prevaricació i malversació. Segons la resolució facilitat pel Tribunal Superior de Justícia (TSJ) del País Valencià, la jutgessa també cita l'expilot Jorge Martínez Aspar, un dels socis de l'empresa que gestionava el circuit, el mateix dia. Així mateix, la magistrada ha citat per al 26 de gener, la que va ser assessora de Camps i responsable d'esdevenimets de la societat de projectes temàtics, Belén Reyero i l'exdirector general d'aquesta societat, Nicolás Figueras.
El jutjat d'instrucció número 2 de València va iniciar les investigacions el 2015 contra l'expresident Francisco Camps, l'exconsellera de Cultura i Esports, Lola Johnson, i l'expilot Jorge Martínez Aspar per presumptes delictes de prevaricació, malversació i delicte societari en la gestió i adjudicació de la Formula 1 a València. La investigació es va iniciar després d'una querella de la Fiscalia Anticorrupció. Els fets investigats corresponen a la negociació prèvia del contracte de la Fórmula 1, signatura i participació del Circuit del Motor; el contracte de la Societat de projectes temàtics i el pagament del cànon per acollir el circuit; l'aval i la compra de Valmor per part del govern valencià.Separació del cas en dues pecesAquest mateix divendres, el TSJ valencià ha fet públic que la jutgessa ha acordat separar en dues peces les investigacions referents a la negociació, signatura i participació del contracte així com tot allò relacionat amb la decisió de gestió i pagament del cànon, per una banda, i per l'altra l'aval i la compra de l'empresa gestora Valmor per part del govern valencià, assumint el seu deute. La magistrada ha pres aquesta decisió després d'una petició per part de la Fiscalia Anticorrupció. Sobre els possibles vincles amb la investigació del 'cas Imelsa' i els contractes amb Valmor, la magistrada ha resolt que no observa relació directa .






