directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 15:41 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Segrià doble fletxa Dimarts, 5 de desembre de 2017 15:50 h

Méndez de Vigo no concreta si emetrà l'ordre de lliurament de les peces de Sixena que hi ha al Museu de Lleida

El ministre de Cultura es limita ha remarcar que les ''sentències s'han de complir i es compliran''

ACN Madrid.-El ministre de Cultura, Íñigo Méndez de Vigo, no ha concretat si emetrà o no en els propers dies l'ordre de lliurament a l'Aragó de les 44 peces d'art de Sixena que hi ha al Museu de Lleida. A preguntes dels periodistes el titular del ministeri s'ha limitat a contestar que ''les sentències s'han de complir i es compliran'', en referència a la sentència emesa fa uns dies per l'Audiència d'Osca que reafirmava la del jutjat de primera instància d'Osca sobre el litigi d'aquests béns de Monestir de Sixena. De Vigo ha recordat que a més a més hi ha la providència del jutjat d'Osca que fixa l'11 de desembre com a data límit per fer el lliurament de les 44 peces. Mentrestant, el Consorci del Museu de Lleida ha presentat entre ahir dilluns i avui 3 recursos a l'Audiència Provincial de Barcelona i a l'Audiència d'Osca per intentar retenir l'art a Lleida.

Amb l'aplicació de l'article 155 és el ministre de Cultura, Íñigo Méndez de Vigo, qui actua com a conseller de Cultura de la Generalitat, per la qual cosa és ell el responsable d'emetre l'ordre que el Museu de Lleida lliuri les peces de Sixena que reclama l'Aragó. Aquest dimarts preguntat sobre aquesta qüestió pels periodistes no ha concretat si emetrà l'ordre i només s'ha limitat a dir que ''les sentències s'han de complir i es compliran''.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.