directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 15:39 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Maresme doble fletxa Dimarts, 5 de desembre de 2017 18:26 h

Mataró manté el front comú contra els macroprostíbuls després que el TSCJ hagi avalat la llicència ambiental d'un promotor

Igualment no podrà construir perquè està en vigor una suspensió de llicències

ACN Mataró.-L'alcalde de Mataró, David Bote, i els grups municipals de l'Ajuntament han escenificat aquest dimarts que mantenen el seu front comú per lluitar contra la implantació de macroprostíbuls al municipi després que una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya hagi declarat vigent la llicència ambiental d'un promotor que vol instal·lar-ne un al número 27 de la Via Sèrgia. El consistori havia declarat caducada la llicència, i així ho va ratificar el jutjat contenciós administratiu de Barcelona, però el TSJC ha revocat ara aquesta primera resolució. Ara bé, això no implica que el promotor pugui començar a construir, ja que no disposa de llicència d'obres en vigor i ara no la pot obtenir perquè hi ha en vigor una suspensió.

Dilluns es va reunir la Junta de Portaveus de Mataró de forma extraordinària per informar sobre una nova sentència judicial contrària als interessos municipals. L'alcalde i els grups han reiterat aquest dimarts el seu rebuig a aquest tipus de locals malgrat aquesta resolució judicial, "que no és una porta oberta als macroprostíbuls", ha advertit l'alcalde. "Farem ús de totes les eines legals per evitar" l'obertura de grans prostíbuls, ha dit Bote, que ha volgut transmetre a la ciutadania el compromís de tots els grups en aquest sentit. L'Ajuntament va aprovar al juliol del 2017 una suspensió de llicències durant un any mentre es refà el Pla Especial d'usos recreatius en la modalitat de musicals i polígons industrials. L'objectiu és fer més restrictiva la normativa respecte als prostíbuls després que el Tribunal Suprem ratifiqués una altra sentència del TSJC que anul·lava dos articles de l'ordenança municipal. Quan s'aprovi aquest nou document urbanístic la suspensió es podrà ampliar per un any més. Bote ha dit que calcula que es podrà fer l'aprovació inicial d'aquesta eina abans de l'estiu.Precisament, segons va avançar l'ACN, l'Ajuntament ja ha obert quatre expedients de clausura contra habitatges i locals que funcionen il·legalment com a prostíbul. Les inspeccions s'han anat fent des de l'estiu en el marc de la campanya anunciada pel consistori a principis de juny per lluitar contra la presència de bordells a la ciutat. Cap dels investigats té llicència i és impossible que la pugui aconseguir. En el pisos perquè està prohibit dur a terme aquest tipus d'activitat sexual i, en el cas del local, perquè urbanísticament no s'ajusta a la normativa municipal. Un cop comunicat l'expedient, l'Ajuntament dona quinze dies als propietaris per presentar al·legacions i, un cop resoltes, un mes més perquè cessin l'activitat. En cas contrari els precintaran.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.