directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 14:26 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 6 de desembre de 2017 12:35 h

Rajoy s'obre a reformar la Constitució si hi ha una "idea clara" i no serveix per acontentar els que la volen "liquidar"

El president espanyol posa com a condicions que "no es trenqui la sobirania nacional" i que es faci "amb el màxim consens"

ACN Madrid.-El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, s'ha obert a reformar la Constitució (tal com demanen Podem, PSOE o Cs) però si es compleixen un seguit de condicions. Per una banda, demana que hi hagi una "idea clara" del que s'ha d'actualitzar o canviar, ha dit que "de cap manera" acceptarà una reforma que suposi "trencar la sobirania nacional" i ha reivindicat que qualsevol canvi s'ha de fer amb "el màxim consens". "Estem disposats a parlar sempre que no es busqui acontentar els que volen liquidar la Constitució, per a això no hi haurà cap reforma", ha subratllat. El president espanyol ha defensat la "bondat i la plena vigència" de la carta magna als seus 39 anys i ha afirmat que, amb la crisi catalana, s'ha demostrat que "la Constitució es pot defensar dels atacs de certs dirigents polítics". Sobre el 155, ha apuntat que és "plenament constitucional i democràtic".

Rajoy també ha aprofitat l'aniversari de la Constitució per defensar el caràcter europeu de la mateixa. Ha manifestat que és "fermament partidari" de mantenir el procés d'integració europea i ha dit que és en el sí d'Europa on "es reforma constantment la Constitució". Reforma del finançament autonòmic amb el PSOE Sobre el model de finançament autonòmic i les demandes que li fan des de les files socialistes, Rajoy ha dit que el model actual "no li agrada" però que no farà cap pas sense el PSOE. "Alguns líders socialistes diuen que els urgeix actualitzar-lo, doncs que es posin a treballar perquè amb els 137 diputats populars no tenim majoria per aprovar la reforma", ha manifestat. El president espanyol ha deixat clar que no reformarà el model de finançament autonòmic sense el suport del PSOE perquè "cal un gran consens més enllà de l'aritmètica parlamentària". "És sensat i raonable que sigui així", ha dit.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.