directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 13:53 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 7 de desembre de 2017 12:48 h

Rovira: “Hem vingut al cor d’Europa a fer un toc d’atenció. Volem que Europa prengui nota”

La candidata d’ERC diu que “no esperen cap resposta” de la UE a la manifestació però remarca que la mobilització dels independentistes és també “una forma de construir Europa”

ACN Brussel·les.-La número dos de la candidatura d’ERC a les eleccions del 21-D, Marta Rovira, ha participat a la manifestació independentista de Brussel·les aquest dijous, i des d’allà ha defensat que el seu partit i els sobiranistes han volgut ser-hi per “fer un toc d’atenció” a Europa, sobretot per intentar que “es preservin els mínims, que són els drets fonamentals, la llibertat d’expressió, i els drets civils i polítics”. “Volem que sapiguem com ens manifestem democràticament i pacíficament, i que vegin la diferència amb els que ho fan a cops de porra i empresonant a candidats. Volem que Europa prengui nota”, ha sentenciat en declaracions a la premsa. En la mateixa línia, la republicana ha assegurat que no espera "cap “resposta” de les institucions europees. “ Nosaltres venim a donar la resposta”, ha etzibat, tot i que sí ha remarcat que “està be que al cor d’Europa demostrem respecte i tolerància”. “Ens sembla que aquesta també és la forma de construir Europa”, ha conclòs.

Rovira ha insistit que aquesta manifestació ha de servir per “explicar a Europa com als ciutadans de Catalunya els agrada exercint la democràcia, manifestant-se cívica i pacíficament”. “Això és una cosa que ens diferencia molt del bloc del 155, que exerceix la democràcia a cops de porra, empresonant, imposant unes eleccions”, ha sentenciat. I és que per a la candidata d’ERC, aquestes eleccions les han de guanyar “el bloc de la república” “passarà el que passa ara amb un Govern que té el 8% del suport al Parlament, que està decidint destruir tots els consensos socials del país”. “Aquestes eleccions, o arrasem nosaltres o ells arrasen els consensos socials”, ha afegit. En aquest sentit, Rovira ha seguit parlant d’aconseguir una victòria dels independentistes el 21-D, sense voler entrar a rivalitzar amb la llista sobiranista de JxCat. “Formem part del bloc de la república, on tots tenim els mateixos objectius d’entrada: restituir les institucions democràtiques, exigir la llibertat dels de presos, recuperar la democràcia i construir república”, ha dit.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.