directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 07:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 11 de desembre de 2017 09:59 h

Riera sobre l'actuació de la Guàrdia Civil a Lleida: "És una ocupació colonial: cop d'estat, ocupació i saqueig"

La CUP augura "milers d'1-O" en els pròxims anys perquè la gent vol "fer república des del carrer"

ACN Barcelona.-El candidat de la CUP, Carles Riera, ha lamentat l'actuació que duu a terme la Guàrdia Civil aquest dilluns al Museu de Lleida per traslladar a Sixena les 44 obres d'art en litigi. "És un clàssic de les ocupacions colonials: cop d'estat, ocupació i saqueig", ha etzibat en una entrevista a Catalunya Ràdio. Riera també ha traslladat el "suport i solidaritat" de la CUP amb els ciutadans que es manifesten a Lleida i que són objecte de càrregues policials. Ho ha definit com un "nou petit 1-O" i augura que no serà l'últim: "En tindrem milers en els pròxims anys on es demostrarà que la gent està disposada a fer república des del carrer i hem de ser-los lleials i traslladar-ho al Parlament i al Govern".

Riera ha lamentat especialment que en l'operatiu policial al Museu de Lleida s'hagin tornat a donar situacions de "violència" contra manifestants que pretenien defensar la permanència de les obres d'art. Molts d'ells estaven convocat també per la CUP, que a través de les xarxes social havia fet una crida a concentrar-se davant el Museu."El que està en qüestió és com s'està fent, amb el desplegament d'un cos policial militar i amb violència, sense cap possibilitat de diàleg. Aquesta és la demostració del tarannà del govern espanyol" i el que constata, segons Riera, que l'operació al Museu de Lleida és un "acte de saqueig".Riera avisa que les situacions d'enfrontaments al carrer "serà una de els dimensions del procés republicà" i augura, com ja va avançar durant la roda de premsa oferta a l'Agència Catalana de Notícies, que aquesta situació de tensió es pot allargar "durant anys". Es donen, diu Riera, "tots els ingredients d'un cop d'estat"."La revolució dels somriures continua però haurem d'ensenyar les dents perquè és inevitable que hi hagi repressió", conclou el candidat cupaire.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.