directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 13:34 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Vallès Occidental doble fletxa Dimecres, 13 de desembre de 2017 15:48 h

Sabadell reitera la seva voluntat d'eliminar els vestigis feixistes del nomenclàtor després de la polèmica pel cas Machado

Entre els noms que podrien modificar-se hi ha el de la plaça Alcalde Marcet o el carrer Antoni Llonch

ACN Sabadell.-L'alcalde de Sabadell, Maties Serracant, no vol "referències a càrrecs feixistes" als carrers i places de la ciutat. Així ho ha assegurat en el marc d'una trobada amb periodistes, on ha explicat que l'equip de govern manté sobre la taula l'eliminació de noms com els de les places Alcalde Marcet i Antoni Llonch, exbatlles de la localitat durant la dictadura. Tot plegat després de la polèmica que va sorgir el passat 15 d'agost arran d'un informe que el consistori va encarregar a un historiador local i que recomanava suprimir alguns noms de carrers, com el d'Antonio Machado. El batlle ha explicat que la Taula del Nomenclàtor, creada explícitament per analitzar els possibles canvis de noms al municipi i configurada per entitats, tornarà a reunir-se en breu per avaluar si calen modificacions o no.

Maties Serracant ha reafirmat el posicionament del govern local envers aquesta qüestió i ha apuntat que "la ciutat no ha de retre homenatge a persones que van ser posades a dit durant un règim feixista". En aquest sentit considera que "Sabadell ha de fer memòria i recordar en quin context es va designar el nomenclàtor, ja que molts carrers es van fer en plena dictadura, i això crea un pòsit", ha afegit.Serracant s'ha referit a la polèmica que va aixecar l'informe que el govern local va encarregar a un historiador local i que plantejava la possibilitat de suprimir un carrer dedicat a Antonio Machado per espanyolista. "Vam presentar un informe elaborat per una persona amb una vàlua", comenta el batlle que recorda que en cap cas era vinculant i que ara se seguirà treballant deixant el document de banda.El batlle ha explicat que properament tornarà a reunir-se la Taula de Memòria Històrica, formada per diverses entitats, associacions i partits de la localitat. "Volem donar peu que sigui la Taula la que decideixi el més oportú", comenta el batlle que afirma que l'objectiu és que hi hagi "un debat calmat, assumint altres punts de vista i posicions", assenyala.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.