directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 27 d'octubre de 2026 00:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 13 de desembre de 2017 16:55 h

La CEOE preveu un final d'any ''molt positiu'' per a l'economia espanyola

La patronal reconeix que la crisi política catalana ha tingut ''un impacte molt limitat'' en el PIB que manté ''una inèrcia'' de bon comportament

ACN Madrid.-El balanç de l'economia espanyola al final d'aquest exercici del 2017 ''és molt positiu'' amb un creixement per sobre del 3%, per tercer any consecutiu, segons destaca 'L'informe trimestral de l'economia espanyola' que elabora el servei d'estudis del departament d'Afers Econòmics i Europeus de la CEOE. El bon comportament de l'economia espanyola està condicionat per un favorable context internacional i per la política expansiva del BCE que estan ajudant a incrementar les exportacions de les empreses espanyoles i a crear nous llocs de treball, cosa que afavoreix el creixement del PIB. La CEOE reconeix que els factors d'incertesa política com la crisi catalana ''han tingut un impacte molt limitat'' sense impedir que l'economia segueixi mantenint ''una inèrcia molt positiva''.

Les perspectives per l'economia del 2008 també ''són favorables'', ''si bé la incertesa sobre l'activitat i l'ocupació és més gran per la situació a Catalunya''. No obstant això, les estimacions de cara al 2018 preveuen una certa ''desacceleració gradual de l'economia fins al 2,5%'' al tancament del 2018, ja anunciada en el primer semestre del 2017, abans de la celebració del referèndum a Catalunya l'1-O.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.