directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 5 de novembre de 2026 13:05 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 15 de desembre de 2017 18:03 h

Endesa retira cinc quilòmetres de cablejat elèctric de Collserola amb helicòpter

La companyia també ha retirat nou torres metàl·liques, 102 aïlladors i un transformador aeri del parc

ACN Barcelona.-Endesa ha desballestat aquest divendres al matí amb l’ajuda d’un helicòpter nou torres metàl·liques d’una línia elèctrica, 102 aïlladors, un transformador aeri i gairebé cinc quilòmetres de cablejat del Parc Natural de la Serra de Collserola, a tocar de la torre de telecomunicacions. Aquesta és una de les 37 actuacions que es realitzaran fins al 2019, emmarcades en un conveni signat entre la companyia i el Consorci del parc, i amb una inversió total aportada íntegrament per Endesa de prop de 4,5 milions d’euros. L'actuació d'avui ha suposat una inversió de 400.000 euros.

Els treballs d'avui han necessitat l’ajuda d’un helicòpter per l'orografia del terreny i han permès eliminar íntegrament una línia elèctrica aèria de mitjana tensió que discorria entre la Torre de Collserola i la plaça de la Televisió, al districte de Sarrià-Sant Gervasi. Al retirar aquesta infraestructura quedava desatès el subministrament a la masia de Ca n’Estisora -situada al mig d’aquest tram-, de manera que ara s’alimenta a través d’una línia de baixa tensió ja existent a la zona. El desmuntatge ha comportat l’eliminació tant de les torres metàl·liques com del cablejat i també s'ha retirat un punt de transformador aeri. Endesa i el Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola van signar el passat 14 de març un conveni en el qual la companyia es compromet a invertir fins al 2019 prop de 4,5 milions d’euros en la infraestructura i les instal·lacions elèctriques que es troben situades dins d’aquest espai natural. El pla inclou, entre d’altres, la reducció d’un 19% del traçat aeri i la substitució d’un 21% del cablejat convencional per un nou sistema trenat que minimitza la seva presència en aquells punts on sigui impossible reconfigurar la xarxa o suprimir-la.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.