directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 5 de novembre de 2026 13:06 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Garrigues doble fletxa Divendres, 15 de desembre de 2017 18:11 h

Romeva visita la fossa de la Guerra Civil del Soleràs on ja s'han trobat una setantena de cossos

El conseller destituït pel 155 constata la preocupació perquè es pugui continuar recuperant fosses i confia que a partir del 21-D hi hagi un Govern compromès en fer-ho

ACN El Soleràs.-Raül Romeva ha visitat aquest divendres a primera hora de la tarda la fossa comuna de la Guerra Civil que s'ha obert recentment al Soleràs, a les Garrigues. El passat 20 de novembre es va donar a conèixer aquesta excavació però Romeva estava a la presó d'Estremera i ara ha volgut anar-hi personalment per veure els treballs que estan fent els arqueòlegs. Si aquell dia es comptabilitzaven una trentena de cossos ara ja n'hi ha una setantena, fet que demostra que aquesta fossa es convertirà, amb tota probabilitat, en la més gran que s'ha obert mai fins ara. El conseller destituït pel govern espanyol ha remarcat que això demostra que ''hi ha una feina per fer que era necessària'' i en aquest sentit ha constatat la preocupació que hi ha perquè es pugui seguir fent. És per això que ha assegurat que la seva voluntat és que a partir del 21-D hi hagi un Govern ''compromès en acabar aquesta feina que és una de les prioritats a nivell social''.

El conseller d'Afers Exteriors destituït per l'aplicació del 155, Raül Romeva, ha lamentat que precisament l'aplicació d'aquest article de la Constitució Espanyola condicioni moltes coses com la recuperació de fosses de la Guerra Civil, que ''és una prioritats que ara està en risc''. En aquest sentit, ha recordat que el Govern tenia previstes actuacions per dos anys i per això són conscients que la feina encara s'ha de fer a molts nivells.No només des del punt de vista de la detecció de fosses comunes, perquè encara n'hi ha moltes per localitzar, sinó també en l'obertura i l'exhumació de cadàvers. Segons Romeva ''la feina és ingent'' ja que s'està parlant de milers de persones, unes 500 fosses detectades i les que encara falta per detectar. Romeva ha remarcat que és una feina que fa 80 anys que s'hauria d'haver fet, o 40 si es compta a partir de la fi del franquisme. Per aquest motiu, ha volgut deixar clara la seva determinació per tal que a partir del 21 de desembre hi hagi un Govern que tingui la mateixa determinació per continuar fent aquesta feina.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.