directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 5 de novembre de 2026 10:51 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Ripollès doble fletxa Dilluns, 18 de desembre de 2017 10:41 h

Un dels autors dels atemptats de Barcelona en un vídeo: "Espanyols, patireu"

La gravació recull els darrers dies de quatre dels membres de la cèl·lula a la casa d'Alcanar

ACN Madrid.-Els Mossos d'Esquadra van localitzar entre les restes de la casa d'Alcanar un vídeo en què hi apareix quatre dels autors dels atemptats de Barcelona i Cambrils i un d'ells, Mohamed, Hychami, -de 24 anys, nascut al Marroc i criat a Ripoll- amenaça els ciutadans de l'Estat mirant a càmera amb el missatge en àrab "Espanyols, patireu", segons publica la revista 'Interviu'. Les imatges estan gravades a l'interior de la casa d'Alcanar però també en surten de la Torre Eiffel l'11 i 12 d'agost, pocs dies abans dels atacs. Aquest fet es va comunicar de seguida a les autoritats franceses, que ja han reaccionat amb la instal·lació d'un mur de vidre i metacrilat al voltant del monument a prova de bales i resistent a les envestides de camions i furgonetes.

El jutge de l'Audiència Nacional Fernando Andreu manté la investigació oberta en una peça separada dels atemptats en relació al vídeo, d'uns 60 minuts de durada. En les imatges gravades a Alcanar, es veu com les quatre persones tenen a les mans el peròxid d'acetona a punt, l'explosiu que van fabricar de forma casolana. El vídeo és un 'making of' de la preparació dels explosius i un retrat dels darrers dies dels membres de la cèl·lula, segons recull la revista d'un dels testimonis que l'ha vist.En la gravació, però, no es parla d'objectius concrets, com la Sagrada Família, tot i que sí hi apareix la Torre Eiffel. Els investigadors treballen amb la hipòtesi que es traslladessin a França dies abans dels atemptats per rebre instruccions o una benedicció religiosa o que visitessin una altra cèl·lula disposada a atemptar o ells mateixos pensessin atacar als dos països. De fet, la publicació explica com l'imam no surt parlant a càmera "en cap moment" i podria fer pensar que Abdelbaki Es Satty pensés amb nous atacs i els coordinés.D'altra banda, els atacants pensaven en dur a terme atemptats en diversos escenaris buscant grans concentracions de gent el dissabte 19 o el diumenge 20 d'agost, com el Portal de l'Àngel o el Camp Nou, on el Barça jugava contra el Betis, però l'explosió d'Alcanar va fer canviar els plans.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.