directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 5 de novembre de 2026 09:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 18 de desembre de 2017 11:42 h

La morositat de bancs i caixes a l'octubre se situa en el 8,29%, la taxa més baixa des de fa quatre anys

La xifra de la cartera de dubtosos baixa dels 100.000 milions d'euros per primera vegada des de fa set anys

ACN Madrid.-La taxa de morositat de les entitats de dipòsit (bancs i caixes) segueix baixant mes rere mes i aquest octubre es va situar en el 8,29%, el 10,96% menys que la taxa registrada en el mateix mes de l'any passat (9,31%) i la taxa més baixa registrada a l'estat espanyol des del febrer del 2012 (8,24%), segons les dades publicades aquest dilluns per el Banc d'Espanya. Al resultat de l'octubre s'arriba després que la cartera de crèdits de famílies i empreses s'hagi situat en 1,2 bilions d'euros amb una cartera de dubtosos que ha sumat impagats per valor de 99.451 milions d'euros, cosa que suposa baixar dels 100.000 milions per primera vegada des del novembre del 2010, ara fa set anys.

En relació amb l'any passat, la cartera de dubtosos de bancs i caixes ha passat de 113.503 milions d'euros fins els 99.451 milions d'euros, amb una reducció en xifres absolutes de 14.052 milions d'euros, el 12,38% menys en un any. El Banc d'Espanya també fa referència a la taxa de morositat del conjunt del sistema financer, afegint a les entitats de dipòsit, les entitats que només concedeixen crèdits al consum per finançar béns de consum com per exemple cotxes. En aquest cas, el conjunt del sistema tenia a l'octubre una cartera de crèdits d'1,252 bilions d'euros i un cartera de dubtosos de 102.946 milions d'euros, amb una taxa de morositat del 8,22%.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.