directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 5 de novembre de 2026 00:13 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 22 de desembre de 2017 13:25 h

Puigdemont ofereix a Rajoy una reunió fora de l'estat espanyol "sense condicions" per abordar una "nova etapa política"

El cap de llista de Junts per Catalunya demana un "gest de bona voluntat" al president espanyol per obrir un "diàleg bilateral" perquè "la seva recepta ha fracassat"

ACN Brussel·les.-El president Carles Puigdemont, cap de llista de Junts per Catalunya, ha demanat aquest divendres al president espanyol, Mariano Rajoy, una reunió fora de l'Estat espanyol "sense condicions prèvies". "Estic disposat a trobar-me a Brussel·les, o en un altre lloc de la Unió Europea que no sigui l'Estat espanyol, per raons òbvies, amb el president Rajoy", ha dit Puigdemont en una roda de premsa a la capital europea. El cap de llista de JxCat ha demanat una "rectificació urgent" al govern espanyol i ha dit a Rajoy que té una "oportunitat magnífica per començar a posar-se al costat de les solucions i no de crear més problemes". Puigdemont ha dit que la "recepta Rajoy ha fracassat" i que després d'aplicar "violència i presó" només li queda per provar el "diàleg bilateral".

"Ve el temps de la recepta política, la recepta Rajoy ha fracassat", ha insistit Puigdemont, que ha criticat la "repressió penal, delirant" de l'Estat contra els independentistes, que ha arribat a "ridículs com el de considerar que les mobilitzacions de l'11-S formen part d'una estratègia de violència". Puigdemont ha dit que "com a gest de bona voluntat" el govern espanyol "hauria de repatriar tots els policies que de manera extraordinària ha enviat a Catalunya", hauria de "retirar els homes de negre que prenen decisions de manera il·legítima en nom d'un govern ocupat" i fer "una crida a la moderació" dels seus "sectors més radicalitzats". Amb tot, ha dit que en la seva proposta de reunió amb Rajoy no s'hauria de negociar res concret. "No és una reunió per abordar l'agenda d'una negociació, és una reunió perquè s'exhibeixi una voluntat, per part de l'Estat, de fer política, no hi ha cap condició, hem de poder parlar de tot", ha dit Puigdemont. Segons ell, cap dels dos pot demanar a l'altre que "renunciï a les seves idees" i el que cal ara és, simplement, un "reconeixement mutu". El candidat de JxCat ha dit que la seva proposta "és de bona voluntat, de bona fe, sense condicions". "Ningú que observi el que està passant a la política espanyola o catalana pot tenir el més mínim dubte de la voluntat de diàleg" de l'independentisme, ha dit. "No tenim problemes a seure amb el senyor Rajoy, cap ni un", ha destacat. Preguntat sobre el rol de la Comissió Europea, que ha dit que les eleccions no canvien la seva opinió sobre la situació catalana, el president ha afirmat que no demana cap posicionament, sinó simplement ser "escoltat". "Ens hem guanyat el dret a ser escoltats", ha dit, tot admetent que, si ho vol, la CE pot seguir donant suport a la "recepta de Rajoy", que ha recordat que ha fracassat a les urnes. Puigdemont ha dit a Brussel·les que "escoltar una de les parts" no té "cap risc". Governar "amb tranquil·litat"El número 1 de JxCat ha dit que en aquesta legislatura "el bloc d'ERC i JxCat" poden "governar amb tranquil·litat" i amb la voluntat "d'arribar a acords amb la CUP, però no només amb la CUP". "Amb qui comparteixi que s'ha acabat la unilateralitat del 155", ha assegurat, tendint la mà, també, als Comuns amb la proposta d'un referèndum pactat., que ha recordat que té una àmplia majoria a la cambra. "La República ja ha estat proclamada", ha defensat també, dient, tot i això, que si en un referèndum pactat guanyés el 'no' ell ho respectaria. "Ho faria el govern espanyol?", ha afegit. Puigdemont ha defensat el suport per les opcions independentistes a les eleccions, que ha recordat que ell havia plantejat com "una segona volta de l'1-O".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.