Turull lamenta les "amenaces" de Zoido i que Català "s'erigeixi com a jutge" en comptes d'acceptar diàleg
Assegura que ja hi ha hagut contactes entre els partits independentistes per formar govern i aposta perquè Puigdemont sigui el president
ACN Barcelona.-El número 4 de Junts per Catalunya, Jordi Turull, ha lamentat les "amenaces" del ministre de l'Interior, Juan Ignacio Zoido, dient que no "els tremolarà el pols" si s'han de detenir més líders independentistes, com Elsa Artadi o Marta Rovira. En una entrevista a Catalunya Ràdio, també ha lamentat que el ministre de Justícia, Rafael Català "s'erigeixi com a jutge". "Estan barrejant els poders", ha assegurat, criticant que "l'estat no ha volgut escoltar" les peticions de diàleg. Turull ha dit també que ja hi ha hagut "contactes telefònics" entre els partits del bloc independentista per parlar de la formació de govern i que aquests dies s'aprofitaran per deixar-ho "el més envestat millor quan abans sigui possible". Turull aposta per investir Carles Puigdemont president i restituir les institucions tal com estaven "abans que l'estat hi posés les seves grapes" amb 155, si bé comprèn que hi pugui haver líders que no segueixin per motius personals.
Turull ha explicat que hi ha hagut converses "per plantejar la constitució de la mesa del Parlament" perquè a partir d'aquí es marqui el calendari d'investidura del president de la Generalitat. El número 4 de Junts per Catalunya ha apostat perquè el president sigui Carles Puigdemont i descarta investir Oriol Junqueras, ja que es va anar a les eleccions per "restituir el govern que hi havia abans". "La imatge mes potent seria que van fer fora el Govern i qui torna a entrar per la porta és el Govern que hi havia, reforçat per les urnes". Preguntat sobre si Puigdemont podria ser investit a distància, ha dit que es plantegen "totes les possibilitats" però no ha volgut donar més detalls sobre la qüestió. Turull ha assegurat que Puigdemont té voluntat de tornar, però ha dit que ara la "pressió" hauria d'estar a Madrid i no a Brussel•les. En aquest sentit, ha acusat el govern espanyol de "no haver volgut assumir la lliçó que els han donat les urnes a Catalunya" i ha dit que Puigdemont hauria de poder exercir el seu càrrec de president perquè no hi ha una sentència ferma sobre ell. "Vostès van aplicar el 155 i se'ls ha desautoritzat de dalt a baix", ha dit als responsables de l'Estat. "És molt fort que els ciutadans de Catalunya hagin parlat tan clar i ara la pressió estigui a Brussel•les", ha afegit. Turull s'ha mostrat contrari a deixar fora del futur govern català les persones que, com ell, tenen causes pendents amb la justícia, ja que seria com "reconèixer que has fet un delicte, i jo no el reconec aquest delicte". Preguntat sobre si Carme Forcadell serà presidenta del Parlament, Turull ha dit que "la coherència" és que els responsables institucionals siguin els mateixos d'abans del 155 però ha subratllat que "a partir d'aquí hi ha un factor personal" i ha acceptar el càrrec ser "decisió de la pròpia persona". Sense converses amb el govern espanyolTurull ha demanat al govern espanyol que "faci política" i ha apel·lat a la separació de poders, tot lamentant: "La fiscalia ja sabem per odre de qui actua". "Quan algú va dir democràcia madura deuria voler dir 'mà dura'", ha ironitzat. El número 4 de Junts per Catalunya ha admès que les negociacions amb l'estat espanyol seran complicades: "No serà fàcil, però això no vol dir rendir-se i abaixar les mans. Seguirem perseverant amb el diàleg i la negociació". Turull ha explicat que, fins on ell sap, no hi ha hagut converses entre els líders independentistes i el govern espanyol aquests dies. Amb Puigemont, ha dit, Turull hi ha parlat per videoconferència. El número 4 de Junts per Catalunya ha demanat al govern espanyol que reconegui "que la bufetada al 155 ha estat claríssima" i ha assegurat que quan es formi govern es pensarà en els 7,5 milions de catalans. D'altra banda, ha explicat que va intercanviar-se watsapps de felicitació amb la líder de Ciutadans, Inés Arrimadas, el dia de les eleccions.






