directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 13:36 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 28 de desembre de 2017 17:54 h

Catalunya registra un superàvit de 212 MEUR fins a l'octubre, una dècima del PIB

El mateix període de l'any passat es va registrar un dèficit de 720 MEUR

ACN Barcelona.-La Generalitat va ingressar 212 MEUR més dels que va gastar entre gener i octubre, de manera que va registrar un superàvit equivalent al 0,1% del PIB, segons les dades publicades aquest dijous pel Ministeri d'Hisenda. La xifra contrasta amb el dèficit registrat durant els deu primers mesos de l'any passat: 720 MEUR, un 0,34% del PIB. Fonts del Departament d'Economia recorden que a finals d'any és quan es reconeixen més despeses, de manera que previsiblement l'any acabarà amb dèficit. L'objectiu imposat per l'estat espanyol per tot l'any és del 0,6%.

El superàvit fins a l'octubre s'explica, en part, pels diners ingressats a l'estiu amb la transferència de la bestreta del sistema de finançament i el cobrament d'impostos. Mentrestant, arran de la intervenció de les finances al setembre, hi ha partides del pressupost que no s'han arribat a executar a causa de la no disponibilitat de crèdit imposada per a serveis considerats no essencials. Segons les dades del Ministeri d'Hisenda, hi ha nou autonomies que van registrar superàvit durant els deu primers mesos de l'any. Només una, Múrcia, ja supera fins a l'octubre l'objectiu de tot l'any i registra un dèficit del 0,97%. En total, les autonomies registren un superàvit de 1.267 MEUR, el 0,11% del PIB. D'altra banda, el dèficit del conjunt d'administracions públiques d'Espanya va ser fins a l'octubre de 17.465 MEUR, l'1,5% del PIB, 1,3 punts percentuals per sota de la xifra registrada el 2016 durant el mateix període. El ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, ha assegurat aquest dijous que l'objectiu del 3,1% imposat per la Comissió Europea per tot l'any està "a l'abast". Per altra part, el dèficit de l'Estat va representar fins al novembre l'1,56% del PIB, 0,95 punts percentuals menys que en el mateix període de l'any passat. En termes absoluts, el dèficit estatal durant els primers onze mesos de l'any és de 18.217 milions d'euros.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.