directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 3 de novembre de 2026 07:09 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Maresme doble fletxa Dimarts, 9 de gener de 2018 10:56 h

Un incendi crema una antiga residència d'avis a Sant Andreu de Llavaneres

Hi vivien dos extreballadors que acumulaven gran quantitat de deixalles però un d'ells no saben on és

ACN Sant Andreu de Llavaneres.-Un incendi crema des de dos quarts de sis d'aquest dimarts a la matinada una antiga residència d'avis de Sant Andreu de Llavaneres (Maresme), que ja feia alguns anys que havia tancat. Segons ha explicat el cap d'intervenció dels Bombers, Albert Cervera, a l'interior hi vivien dos extreballadors del centre que patien síndrome de Diògenes i acumulaven gran quantitat de deixalla al seu interior. Aquesta gran càrrega de combustible dificulta ara les tasques d'extinció, ja que tota la feina s'ha de fer, ara per ara, des de l'exterior de l'immoble pel risc que pugui caure l'edifici. Dels dos ocupants, un ha estat traslladat a l'Hospital de Mataró per inhalació de fum, mentre que del segon desconeixen el seu parador. No es descarta que hagi pogut quedar atrapat a l'interior.

L'antiga residència geriàtrica La Trobada, als afores de Llavaneres, ha cremat totalment aquesta matinada. Tot i que es desconeix l'origen concret del foc, la gran acumulació de material que hi havia al seu interior ha provocat que el foc s'hagi expandit ràpidament i s'hagi convertit en incontrolable."No el podem extingir", reconeix Albert Cervera, cap d'Intervenció dels Bombers desplaçat Llavaneres. "Totes les habitacions tenen un grau d'acumulació material important", explica el responsable de Bombers, que apunta clarament a un cas de síndrome de Diògenes.L'edifici té tres plantes –baix, primer pis i golfes– i el foc s'hauria originat al primer pis. Inicialment els Bombers han intentat atacar-lo de manera directa, des de l'interior, però s'ha hagut de desestimar l'estratègia ràpidament per l'afectació en l'estructura i la important càrrega de foc."Hi ha risc de col·lapse i ara hem d'atacar el foc des de fora per apagar el que es pugui", detalla Cervera. Les tasques d'extinció "aniran per llarg" i no serà fins que els bombers puguin entrar dins l'edifici que podran atacar el foc amb garantien. De moment, ja ha caigut la coberta de l'edifici i hi ha risc que acabi cedint sencer.Les dues persones que hi vivien serien dos extreballadors de la residència, que segons han explicat alguns veïns de la zona ja feia almenys quatre anys que estaria tancada. Els veïns també expliquen que havien denunciat la situació en repetides ocasions a l'Ajuntament i lamenten que el litigi hagi acabat d'aquesta manera.Un dels ocupants de la casa ha pogut ser evacuat pels Bombers i traslladat a l'Hospital de Mataró per inhalació de fum. L'altra persona desconeixen on és i no es descarta que hagi pogut quedar atrapada a l'interior de la casa.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.