directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 21:20 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dimarts, 16 de gener de 2018 12:00 h

L'Ajuntament de Barcelona manté l'aposta per la multiconsulta, malgrat els contenciosos judicials

La municipalització de l'aigua és un dels temes que poden arribar a sotmetre's a l'opinió ciutadana

ACN Barcelona.-La regidora de Participació de Barcelona, Gala Pin, s'ha mostrat ferma amb la seva aposta per la multiconsulta que s'ha de fer a la ciutat abans d'aquest estiu. Al mes d'octubre s'aprovava un reglament en què es preveu que qualsevol entitat pugui incloure la seva pregunta si aconsegueix reunir 15.000 signatures. Una de les propostes que ja ha iniciat els tràmits és l'entitat Aigua es Vida que vol dur a la consulta ciutadana la municipalització de l'aigua. Ara, però, des de la Cambra de Concessionàries (CCIES) –on hi ha Agbar– i la delegació del govern espanyol han presentat dos contenciosos administratius al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que podrien paralitzar la mesura.

Però tot i això, des de l'àrea de participació asseguren que el seu horitzó segueix essent el mateix. Si bé creuen que els contenciosos demanaran la suspensió cautelar de la multiconsulta, la regidora de Barcelona, Gala Pin, creu que aquests dos recursos contenciosos "constaten la importància de l'eina" i ha fet una crida "a la participació massiva" d'aquesta multiconsulta.De fet, Pin defensa que el reglament de participació aprovat a l'octubre és una bona eina que dona veu a tots els implicats en les consultes i també proposa tot un mes de debat per tal que els barcelonins puguin votar a consciència les diferents preguntes que es proposen, que de moment en serien tres.D'altra banda, la regidora ha lamentat que les úniques informacions que tenen sobre els dos recursos és el que s'ha publicat a la premsa, perquè el CCIES "en cap moment s'ha dirigit a l'Ajuntament" per anunciar la voluntat del recurs. A més, Pin considera que el recurs del govern espanyol és resultat a la pressió dels lobbys empresarials, ha dit en al·lusió a Agbar.De tota manera, qualsevol entitat encara pot participar en aquesta multiconsulta, en cas en què es pugui fer. L'únic requisit per fer-ho és presentar 15.000 signatures en dos mesos o en cas en què sigui un assumpte d'un sol districte cal que es presentin les signatures que equivalen a un 2,5% de la població del districte.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.