Albiol proposa a PSC, Cs i CatECP un candidat "de consens" per presidir el Parlament
El president del PPC espera que les forces independentistes respectin l'informe dels lletrats i la legislatura comenci "amb bon peu"
ACN Barcelona.-El president del PPC, Xavier García Albiol, ha proposat a PSC, Cs i Catalunya en Comú – Podem pactar un "candidat de consens" per presidir el Parlament i evitar així que aquesta presidència recaigui en les forces independentistes. En roda de premsa, Albiol ha afirmat que la predisposició és "total" però ha constatat que "lamentablement depèn dels comuns". A més, ha apostat per "intentar buscar alguna fórmula" que permeti un president del Parlament no independentista atenent que "no hi seran representats tots els diputats independentistes". De fet, ha demanat als comuns que no es posin al costat de les forces independentistes sinó que ho facin al costat de les forces constitucionalistes. A un dia de la constitució del Parlament, Albiol ha esperat que els partits independentistes respectin l'informe dels lletrats fet públics aquest dilluns i que la legislatura comenci "amb bon peu".
Albiol ha esperat que la legislatura que s'enceta demà "serveixi per tornar a la normalitat institucional" i ha alertat que aquesta normalitat "no passa per buscar fórmules imaginatives ni originals de votació de representació de persones que no estan en aquestes moments o presumiblement no estaran presents a l'hemicicle". De la mateixa norma, ha esperat que l'elecció de la Mesa i de la presidència de la cambra "es pugui produir amb certa normalitat". Per al popular, el desitjable és que hi hagi un president del Parlament constitucionalista i ha dit que això passa perquè el grup parlamentari dels comuns "no es posicioni al costat dels independentistes" perquè "s'estarien equivocant". En tot cas, ha dit que el PPC no donarà suport a cap president independentista i ha apuntat que tancaran amb PSC i Cs les secretaries. No a la delegació del votAlbiol ha valorat també l'informe dels lletrats sobre la sessió constitutiva i la delegació del vot i ha defensat que en aquest és diu "de manera molt clara" que "no veuen enlloc" la delegació del vot". Reconeix que en el cas dels diputats que estan a presó, els serveis jurídics apunten que acabarà sent la Mesa d'Edat qui decidirà però que pel que fa als diputats a Bèlgica "no hi ha ni una coma ni una paraula que assenyali que els diputats fugats puguin delegar telemàticament el vot". Albiol ha anunciat que els populars participaran de les votacions passi el que passi i que si s'arriba a produir algun tipus de delegació del vot dels diputats a Brussel·les defensaran que "no és admissible". En el cas dels diputats a presó es plantejarien què fer. En tot cas, ha esperat que aquesta situació "no es produeixi" i que en el primer dia de legislatura no es torni a la dinàmica en que "els informes dels lletrats diuen una cosa i la majoria parlamentària fa la contrària". En tot cas, ha esperat que la Mesa d'Edat, formada per tres membres d'ERC, segueixi l'informe dels lletrats i ha apuntat que ha escoltat declaracions de diversos republicans expressant que volen mantenir "un cert ordre". Demana a Cs que li cedeixi un diputatAlbiol s'ha reunit aquest matí amb la presidenta del grup parlamentari de Cs, Inés Arrimadas, per demanar-li la cessió d'un diputat per sumar als seus quatre diputats i poder així tenir grup propi. Ha defensat aquesta petició per tal que no es vegi reduïda la capacitat de control i seguiment per part dels constitucionalistes i per tal de "garantir la màxima potència" d'aquest sector. A més, ha recordat que el PP va cedir dos diputats per aconseguir una majoria constitucionalista a la mesa del Congrés espanyol. "Si es va poder utilitzar la fórmula per garantir el constitucionalisme al Congrés, esperem exactament el mateix", ha dit. Segons Albiol, s'ha emplaçat amb Arrimadas a "continuar parlant en els propers dies" sobre aquesta qüestió i ha esperat que la formació taronja actuï "amb responsabilitat".






