directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 20:27 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 16 de gener de 2018 16:55 h

La Fira del Llibre Ebrenc commemora el quinzè aniversari amb un cicle d'actes literaris mensual

La presentació de l'última novel·la de Miquel Esteve, 'No deixis mai de mirar el cel', obre el cicle commemoratiu previ al certamen, que tindrà lloc del 24 al 27 de maig

ACN Móra d'Ebre.-La Fira del Llibre Ebrenc compleix enguany el seu quinzè aniversari oferint un cicle commemoratiu d'actes especials cada mes. El primer d'aquests actes serà la presentació de l'última novel·la de l'escriptor Miquel Esteve, 'No deixis mai de mirar al cel', que es farà per triplicat al llarg d'aquest cap de setmana en tres llibreries del territori –Bassa, de Móra d'Ebre, divendres; Guaix, d'Amposta, dissabte al migdia; i Viladrich, de Tortosa, dissabte a la tarda-. Amb seu a Móra d'Ebre, el certamen va ser iniciat pel Centre d'Estudis de la Ribera d'Ebre i té la voluntat de projectar, dins i fora de les Terres de l'Ebre, autors i obres de qualitat amb segell ebrenc, "sense complexos". Els organitzadors reivindiquen el riu Ebre com a "pretext cultural i no només com a accident geogràfic", per la seva influència en la història, economia, tarannà popular i també la literatura.

En aquesta edició de 2018, la fira s'allargarà un dia –des del 24 al 27 de maig- i canviarà d'ubicació, atès que es traslladarà a la plaça de Dalt, més cèntrica, per crear un circuit senyalitzat que unirà els diversos espais i sumarà els llocs més emblemàtics. El certamen dona la possibilitat de trobar literatura dels clàssics ebrencs com Bladé, Moncada o Arbó, al costat de la de les noves fornades com Esteve, Rojals o Todó, reunint escriptors, editors i llibreters.La directora de la Fira, Montse Pineda, ha refermat la voluntat de projectar l'obra d'un escriptor ebrenc "molt estimat i que gairebé ha nascut a la Fira", el moranovenc Miquel Esteve, com a protagonista dels actes commemoratius del quinzè aniversari, que tindran lloc cada final de mes fins el maig. "És una plataforma importantíssima per als escriptors ebrencs, no només per la difusió sinó també pels contactes que hi podem fer. No és només un aparador sinó un organisme viu que alimenta el món literari des del lector fins a l'editor", apunta Esteve. "Ha sabut cohesionar la literatura ebrenca i l'ha projectat no només aquí sinó a la resta del país", assegura.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.