directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 19:27 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 17 de gener de 2018 09:55 h

La confiança empresarial en el primer trimestre recula el 2,2% en relació amb els tres últims mesos del 2017

El sector vinculat al turisme és el que presenta el pessimisme major sobre l'immediat futur

ACN Madrid.-La confiança empresarial a Catalunya en el primer trimestre d'aquest any recula el 2,2% en relació amb el quart trimestre de l'any passat, segons els Indicadors de Confiança Empresarial (ICE) publicats aquest dimecres per l'institut d'estadística espanyol. Catalunya és una de les deu comunitats autònomes que veuen com aquesta confiança amb l'economia retrocedeix. En el conjunt de l'estat espanyol, la confiança amb l'evolució dels negocis per aquest primer període de l'any cau el 0,4% en relació amb al desembre del 2017. L'Institut Nacional d'Estadística (INE) assegura que dels cinc sectors d'activitat econòmica analitzats, els més pessimistes són els empresaris del sector del transport i l'hostaleria, amb un 3,8% de pèrdua de confiança en el primer trimestre en relació amb el quart trimestre.

L'INE afirma que el 19,6% dels empresaris s'han manifestat positivament confiats sobre la marxa dels seus negocis en el primer trimestre d'aquest any, mentre que el 17,7% dels empresaris opina que serà desfavorable i el 62,7% creu que serà un trimestre ''normal''. La diferència entre el percentatge de respostes favorables i desfavorables, el que es coneix com el 'balanç d'expectatives', s'ha situat en el primer trimestre en 1,9 punts per al conjunt de l'estat espanyol, per sota del saldo positiu del 5,2 que es va registrar en el quart trimestre. L'INE elabora aquest índex a partir d'una àmplia enquesta realitzada a establiments empresarials de cinc sectors d'activitat. D'aquests sectors, els empresaris que expressen major confiança són els de la construcció, amb una confiança de l'1,3% en relació amb el quart trimestre, els de la indústria amb un 0,5% més i els del sector serveis amb un increment del 0,2%. El sector més pessimista en relació amb el primer trimestre és del transport i l'hostaleria amb una caiguda de la confiança del 3,8% i els botiguers -0,9%. Finalment, la dimensió també influeix en la confiança. Les empreses amb més de 1.000 empleats augmenten la seva confiança en un 2,9% mentre que l'esperança en relació amb el primer trimestre cau l'1,7% entre els empresaris de menys de 10 treballadors.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.