directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 19:27 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 17 de gener de 2018 13:22 h

Reconeix que va convèncer una nena de Lleida perquè li enviés fotografies nua i accepta dos anys de presó

L'home és advocat, no té antecedents i podrà evitar la presó si no torna a delinquir, participa en un programa formatiu i indemnitza la menor amb 40.000 euros

ACN Lleida.-L'advocat, veí de València d'uns trenta anys, R. C. D., acusat d'haver convençut una nena de nou anys de Lleida perquè li enviés fotografies nua, ha acceptat aquest dimecres dos anys de presó per un delicte de corrupció de menors. Les parts han arribat a aquest acord quan ja s'havia celebrat aproximadament la meitat de la vista a l'Audiència de Lleida. Com que l'acusat no té antecedents, podrà demanar la suspensió de la pena i evitar així entrar a la presó. La fiscalia, però, ha informat que, com a condició a la suspensió, l'home no podrà tornar a delinquir en un termini de quatre anys, haurà de participar en un programa formatiu per evitar tornar a incórrer en aquests comportaments i haurà d'indemnitzar la nena amb 40.000 euros pels danys morals causats. La fiscalia demanava inicialment sis anys de presó i en la seva declaració, l'acusat ha negat els fets. Finalment, però, amb l'objectiu de rebaixar la condemna, l'home ha acceptat haver demanat i rebut les fotografies de la nena nua i ha reconegut ser conscient que la nena era menor d'edat, tot i que no tant petita. L'acord, per un delicte de corrupció de menors, també contempla dos anys de llibertat vigilada.

Els fets van tenir lloc l'any 2015, quan la mare d'una nena de nou anys va descobrir que la seva filla havia enviat dues fotografies de la part inferior del seu cos, nua, a l'acusat, a través de l'aplicació mòbil 'Hangouts'. La dona va trobar les imatges perquè la nena les enviava des del seu mòbil i aquestes es quedaven emmagatzemades en l'aplicació 'Picassa'. La mare va decidir contactar amb l'home fent-se passar per la seva filla i aquest li va demanar més fotografies. Durant la vista també ha transcendit que l'home li va enviar una foto despullat a la menor, que va desencadenar que es donessin a conèixer els fets.Segons el ministeri públic, "l'acusat era plenament conscient de l'edat de la nena". Tot i que l'home, en la seva declaració a l'inici del judici, ha negat haver demanat ni haver rebut fotografies de la nena, finalment, quan ja s'havia celebrat aproximadament la meitat de la vista, ha decidit reconèixer els fets i les parts han pactat una pena de dos anys de presó. Durant la vista, ha declarat la nena, la seva mare i els mossos que van dur a terme la investigació. Durant el judici no s'ha permès als mitjans de comunicació enregistrar l'àudio ni prendre cap imatge dins la sala.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.