directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 18:26 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 17 de gener de 2018 16:37 h

El nou edifici d'hemodiàlisi de l'Hospital de Jesús permetrà atendre els pacients amb més comoditats i millorar el servei

La nova unitat d'assistència nefrològica de Tortosa pot arribar a atendre 400 pacients i costarà més de 3,5 MEUR

ACN Tortosa.-Els pacients ebrencs d'hemodiàlisi rebran el tractament, a partir de l'estiu, en el nou edifici que s'està construint des de l'octubre a l'Hospital de la Santa Creu de Jesús, a Tortosa. Tot i que de moment s'atenen 150 pacients diaris per torns, i no hi ha més demanda, la nova unitat d'assistència nefrològica pot arribar a atendre 400 pacients. En nou servei ocuparà 1.400 metres quadrats i es dotarà amb una la sala de pacients amb motles comoditats, com monitors d'última generació, televisions amb auriculars individuals –ara en comparteixen una entre tots-, llits elèctrics –actualment fan els tractaments de quatre hores en seients- i altres mecanismes que preservaran la seva intimitat. També hi haurà una sala per a pacients aguts i una per a aquells que precisen aïllament, amb personal propi i accessos exclusius. Les obres suposen una inversió de 3.596.400 euros i s'ha adjudicat a Fresenius Medical Care, que també abasteix els equipaments i tot el material fungible.

La Unitat de Nefrologia referent per als pacients de les Terres de l'Ebre es va crear el 1980 a l'Hospital de la Santa Creu de Jesús però gairebé 40 anys més tard no compleixen les necessitats actuals i han quedat "obsoletes". Amb el nou edifici que s'està construint es garantirà als malalts de patologies renals "una millor qualitat, major seguretat, però sobretot major confortabilitat i accessibilitat", com ha destacat l'alcalde Ferran Bel. El nou centre d'hemodiàlisi es construeix al costat de l'accelerador inicial que es va construir fa 10 anys per prestar el servei de radioteràpia als malalts del territori –servei que gestiona l'Hospital Sant Joan de Reus-. El nou equipament tindrà una planta baixa de 1.400 metres quadrats, amb diferents àrees d'administració, consultes externes i l'àrea de tractament d'hemodiàlisi – que tindrà dos accessos, un per ambulàncies-. A consultes s'ubicaran tres consultoris polivalents, l'hospital de dia, el despatx mèdic i al biblioteca. La sala d'hemodiàlisi té capacitat per al 40 pacients i inclourà comoditats que actualment no tenen. Per exemple, hi haurà televisions amb auriculars individuals –ara en comparteixen una entre tots-. Tindran llits elèctrics –actualment fan els tractaments de quatre hores en seients-. I també hi haurà monitors d'última generació o altres mecanismes que preservaran la seva intimitat. A més, s'ha dissenyat una sala per a pacients aguts i una per a aquells que precisen aïllament, amb personal propi i accessos exclusius.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.