directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 10:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Noguera doble fletxa Dimarts, 23 de gener de 2018 13:24 h

Prop de 33.000 persones van anar al Parc Astronòmic del Montsec l'any 2017 fixant així un nou rècord de visitants

La Unesco renova per quatre anys més la certificació Starlight que reconeix la qualitat del cel nocturn d'aquest indret

ACN Balaguer.-El Centre d'Observació de l'Univers (COU) del Parc Astronòmic Montsec (PAM), a la Noguera, ha tancat l'any 2017 amb un total de 32.936 visitants, xifra que suposa un altre màxim de visites després que l'any 2016 se'n registressin 31.997. Els responsables d'aquest equipament han destacat que un estudi encarregat per una consultora externa ha determinat que el retorn econòmic per al sector turístic de l'àrea del Montsec és de 60 euros de despesa mitjana per cada visitant, que suposen prop de 2 milions d'euros anuals. D'altra banda, el passat mes de desembre, la Fundació Starlight (entitat que gestiona les Certificacions per delegació de la Unesco) ha renovat per quatre anys més la Certificació com a Reserva i Destinació Turística Starlight a la zona del Montsec que posa en valor la qualitat de visibilitat del cel nocturn.

El COU va obrir portes l'any 2009 i en aquestes nou temporades ja han passat per les seves instal·lacions 235.000 persones. A partir de l'any 2013 la gestió del Centre és responsabilitat directa del Consell Comarcal de la Noguera, que li ha donat un impuls que ha permès incrementar la xifra de visitants. La presidenta de l'ens comarcal, Concepció Cañadell, ha destacat l'encert que el Govern va tenir al seu dia apostant per la construcció del Parc i també el que va tenir el Consell d'acceptar el repte de fer-se'n càrrec després de la dissolució de Consorci de Montsec.Durant l'any 2018 està previst presentar candidatura del Montsec per obtenir una altra certificació de reconeixement de la qualitat del seu cel per a l'observació astronòmica. Aquesta certificació és la que atorga la Internacional Dark Sky (IDA) amb seu als Estats Units. Amb l'obtenció d'aquesta altra certificació, la zona del Montsec es convertiria en el primer territori del món en obtenir les dues certificacions de més prestigi internacional que existeixen en relació amb la qualitat del cel.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.