directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 08:09 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Baix Ebre doble fletxa Dimecres, 24 de gener de 2018 12:43 h

Una moció al pel de Movem demanarà la "gratuïtat urgent" de l'aparcament d'enllaç amb l'Hospital de Tortosa

El pàrquing té un ús extremadament baix malgrat que resulta gratuït si s'utilitza el bus llançadora des del barri del Temple per anar al centre hospitalari

ACN Tortosa.-Movem Tortosa demanarà "la gratuïtat urgent" de l'aparcament d'enllaç amb el servei de bus llançadora de l'Hospital Verge de la Cinta de Tortosa. El grup municipal ho farà a través d'una moció en el proper ple ordinari de febrer davant el baix ús que està tenint el pàrquing des de la seva posada en marxa a finals d'octubre. "Amb un màxim de 5 vehicles diaris i un autobús llançadora buit està clar que és un fracàs en majúscules", ha apuntat el portaveu de Movem Tortosa, Jordi Jordan. L'aparcament de la plaça del Bimil·lenari va suposar una inversió de 270.000 euros per a Territori. Està gestionat per l'empresa pública Cimalsa i surt gratis un cop es valida a l'Hospital que s'ha usat el bus – el bitllet del qual costa 1 euro-. El pàrquing té capacitat per a 118 vehicles. Aquest dimecres al matí n'hi havia dos d'aparcats.

El portaveu de Movem Tortosa, Jordi Jordan, ha assegurat que portaran la petició al ple de l'Ajuntament de Tortosa del mes de febrer en "exercici d'oposició constructiva" i perquè la decisió i la "rectificació" es prengui per acord al plenari. La petició és que el consistori renegociï amb la Generalitat la gestió de l'aparcament de la plaça del Bimil·lenari perquè torni a ser gratuït, "de manera immediata" i sense més dilatacions, després de dos mesos amb un ús extremadament baixEl pàrquing d'enllaç amb el bus llançadora de l'Hospital Verge de la Cinta ha estat qualificat per Movem Tortosa de "fracàs i errada" de l'actual equip de govern al que acusen de tenir "una mala gestió i planificació i una nul·la visió global de la ciutat". "Més enllà de les ironies, ho tornem a denunciar perquè s'han gastat diners públics i estem parlant d'un mal govern i una irresponsabilitat més en un barri que ja té un aparcament fracassat a la plaça del Carrilet, impulsat també per l'actual equip de govern", ha criticat Jordan. "Hi hauria d'haver assumpció de responsabilitats d'aquells dirigents que aposten per obres que acaben en desastre darrera de desastre", ha afegit. L'aparcament va entrar en servei al juliol però no va passar a ser de pagament fins al passat 24 d'octubre. L'estada és gratuïta si s'usa la línia urbana L2, que connecta amb el centre hospitalari amb freqüències de busos cada 15 minuts. Al recinte hi haurà una màquina expenedora de tiquets i una màquina de pagament per als no usuaris del bus. Per altra banda, també hi haurà una màquina a l'Hospital Verge de la Cinta per validar la gratuïtat del tiquet.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.