directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 2 de novembre de 2026 02:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 26 de gener de 2018 17:55 h

El lletrat major del Parlament creu que el recurs al TC de la candidatura de Puigdemont “no té recorregut jurídic”

Bayona assegura que l’acció impulsada pel govern espanyol té caràcter “preventiu”

ACN Bilbao.-El lletrat major del Parlament de Catalunya, Antoni Bayona, ha assegurat aquest divendres que el recurs que el govern espanyol ha presentat davant el Tribunal Constitucional (TC) contra la candidatura de Carles Puigdemont (JxCat) a la investidura “jurídicament no té cap tipus de recorregut”. En unes jornades sobre reglaments al Parlament Basc, Bayona ha matisat que “una cosa és la situació que sabem que es dona en la persona del candidat –Carles Puigdemont- i altra l’anàlisi jurídic de la situació”. “I ell no està, en principi, inhabilitat per al càrrec”, ha afegit.

De la mateixa manera, ha rebutjat el procés judicial iniciat pel govern per ser “un recurs preventiu”, donat que no hi ha cap factor que doni per segur que Puigdemont no hagi de tornar a Catalunya. “Podria anar teòricament el dimarts al Parlament. Encara que tornés a Espanya i s’executés l’ordre de detenció, podria el jutge deixar-lo anar al debat d’investidura, com ja hi ha precedents. És tot molt complicat i té la seva complexitat política, però jurídicament seia possible. I si tot això és possible, el recurs seria preventiu”, ha sentenciat Bayona.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.