directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 20:10 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 30 de gener de 2018 14:45 h

Artistes contemporanis mostren les seves visions particulars sobre les biblioteques a l'Arts Santa Mònica

'Biblioteques insòlites' es podrà visitar des d'aquest dimarts fins el 23 d'abril

ACN Barcelona.-Artistes contemporanis reflexionen sobre la seva idea de biblioteca a l'exposició 'Biblioteques insòlites' que després de passar per Madrid arriba ara a l'Arts Santa Mònica. L'exposició, comissariada per Glòria Picazo, inclou l'obra de diferents artistes seleccionats que presenten les seves edicions d'artista i per mostrar-les han dissenyat la seva pròpia "biblioteca" en funció de com volen integrar l'espectador en la consulta de les seves edicions. En declaracions a l'ACN, Roger Vinent, coordinador d'exposicions de l'Arts Santa Mònica, ha declarat que es "mostra la reflexió que fan els artistes sobre què entenen ells com a biblioteca i com evolucionarà". La mostra es realitza en el marc d'ArtsLibris, i la seva cloenda coincideix amb la celebració d’aquesta fira. De fet, es podrà visitar des d'aquest dimarts fins el 23 d'abril.

Vinent ha explicat que l'exposició ve del 2017 i es va programar amb el mandat de Jaume Reus. "La idea que es va fer a la Casa Encendida (Madrid) era la de treballar amb artistes contemporanis que estan relacionats amb les biblioteques i el coneixement". En aquest context, Vinent ha indicat que la funció del Santa Mònica és "la creació i difusió de les arts contemporànies" i això lliga, ha afegit, amb el seu projecte de "promocionar els nous artistes a partir no només de les arts visuals, sinó del coneixement". Vinent ha dit que a l'exposició es mostra com els artistes "entenen una biblioteca, un lloc que històricament guarda el coneixement i que actualment es posa en discussió a partir de les noves tecnologies i el coneixement que està al "núvol"". Per la seva part, Glòria Picazo, comissària de la mostra, ha explicat que el títol 'Biblioteques insòlites' va sorgir després que treballés amb cada un dels artistes i veiés que les formes de presentació que han fet servir són diferents. "Per mi, per exemple, era insòlit que l'Oriol Vilanova volés un armari en metàl·lic i que el públic el vagi obrint. Un altre aspecte important és que ha treballat amb un dissenyador i ens hem fixat amb els continguts i la proposta de l'artista per donar aquest aspecte de biblioteca diferent, personal i insòlita". Picazo ha manifestat que hi ha artistes que han volgut acompanyar les seves pròpies edicions amb alguns dels seus llibres de referència. En aquestes "biblioteques personals" s'han reunit edicions d'artista, llibres de referència, dibuixos i objectes personals. Així mateix, a la 'Sala de Reserva' de 'Biblioteques insòlites' es mostren edicions d'aquells artistes que en la dècada dels 60 i 70 van contribuir amb les seves propostes a donar un nou rumb a les edicions especials. Els artistes que hi participen són Ignasi Aballí, Clara Boj \/ Diego Díaz, Fernando Bryce, Iñaki Bonillas, Antònia del Río, Enric Farrés, Dora García, Col·lecció Alias, Javier Peñafiel, Juan Pérez Aguirregoikoa, Francesc Ruiz i Oriol Vilanova. Han col·laborat en la mostra la Biblioteca i Centre de Documentació del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS), Escola Elisava i l'Ateneu Barcelonès.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.