directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 14:29 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 1 de febrer de 2018 19:56 h

CaixaFòrum València presenta el projecte per "omplir amb cèl·lules de vida" l'edifici sense ús de l'Àgora de Calatrava

L'espai cultural, encarregat a l'arquitecte Enric Ruiz-Geli, iniciarà obres a finals d'any amb voluntat d'inaugurar el 2020 i esdevenir un dels "centres prèmium" de la fundació

ACN València .-El director general de la Fundació La Caixa, Jaume Giró, la directora general adjunta Elisa Duran, el president de la Generalitat Valenciana Ximo Puig i l'arquitecte guanyador del concurs, Enric Ruiz-Geli, han donat a conèixer aquest dijous en roda de premsa el projecte arquitectònic del nou CaixaFòrum València, que s'ubicarà a l'interior de l'edifici de l'Àgora de la Ciutat de les Arts i les Ciències, en l'actualitat sense ús. A través de diversos espais, definits per Giró com "cèl•lules de vida", la intervenció "dialogarà" i "potenciarà" l'obra de Santiago Calatrava, amb 6.500 metres quadrats útils repartits en diversos espais.

A l'interior del recinte s'ubicaran dues grans sales d'exposicions, un auditori amb capacitat per unes 300 persones, dues aules polivalents, un bar restaurant, una botiga-llibreria i un espai familiar i educatiu. Es tracta d'una actuació "lleugera i empàtica", en paraules de l'arquitecte Ruíz-Geli, que iniciarà les seves obres a finals d'aquest 2018 i preveu ser inaugurat el 2020. La fundació bancària la Caixa invertirà 18 milions d'euros en el projecte arquitectònic i 5 milions anuals a partir de la seva inauguració per al manteniment, programació i funcionament del centre. El contracte de concessió amb la Generalitat Valenciana és de 50 anys. CaixaFòrum València esdevindrà el novè centre a l'estat espanyol, després dels de Barcelona, Girona, Tarragona, Lleida, Palma, Madrid, Sevilla i Saragossa. Es tractarà, segons el director general Jaume Giró d'uns dels CaixaFòrums "premium" amb la intenció de ser un edifici que esdevingui un "emblema" dins de l'Àgora però que no competeixi amb ell.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.