directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 13:21 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 2 de febrer de 2018 13:54 h

Jutgen set activistes que vivien penjats als arbres d'un bosc de Sant Hilari Sacalm per impedir la construcció de la MAT

Els acusats s'enfronten a 1 any i mig de presó i a indemnitzar Red Eléctrica amb 41.000 euros

ACN Girona.-Set activistes que van viure penjats als arbres d'un bosc de Sant Hilari Sacalm (Selva) per impedir la construcció de la línia de Molt Alta Tensió (MAT) s'han assegut aquest divendres al banc dels acusats del Jutjat penal 5 de Girona. S'enfronten a 1 any i mig de presó cadascun per coaccions i desobediència a l'autoritat i a indemnitzar la companyia Red Eléctrica (REE) amb més de 41.000 euros. La fiscalia i l'acusació particular sostenen que van ocupar il·legalment el paratge i van "construir trampes" com túnels subterranis per evitar que els Mossos d'Esquadra els poguessin desallotjar, tal com van fer per ordre judicial el 24 de març del 2010. Dos dels acusats s'han acollit al seu dret a no declarar i els altres cinc han respost només a les preguntes de la defensa. Han assegurat que es va tractar d'un protesta "pacífica" per impedir la construcció "d'una infraestructura que no és benvinguda als pobles per on passa". A més, també han afirmat que en cap moment van rebre un requeriment que els instés a abandonar l'espai abans de la intervenció policial.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.