directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 11:28 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Osona doble fletxa Dissabte, 3 de febrer de 2018 21:45 h

Càrnies en Lluita planta una acampada a la Plaça Major de Vic en protesta pels acomiadaments a l'escorxador Le Porc Gourmet

Els treballadors reclamen el compliment de la llei catalana de cooperatives

ACN Vic.-Sota el lema 'Respectem els nostres drets: torneu-nos la feina!', una setantena de treballadors ha participat aquest dissabte a la tarda en l'organització i l'acampada que ha organitzat el col·lectiu Càrnies en Lluita per protestar pels acomiadaments a l'escorxador de Le Porc Gourmet de Santa Eugènia de Berga (Osona). Els concentrats han decidit en assemblea que de moment passaran la nit d'aquest dissabte a diumenge amb tendes de campanya sota les voltes de la Plaça Major de Vic per fer visible el rebuig al conflicte laboral que es viu a l'escorxador osonenc després que dijous s'acomiadés de matinada i sense previ avís a 28 persones. Un membre de la plataforma Càrnies en Lluita i advocat del sindicat COS, Antoni Iborra, ha denunciat que la situació també és "extremadament greu" per a 500 persones més d'una altra cooperativa que podrien anar al carrer en les properes setmanes d'un dia per l'altre. De la mateixa manera que les persones a qui ja s'ha acomiadat, "només reclamen que es compleixi la llei catalana de cooperatives", ha afegit l'advocat.

Els treballadors i extreballadors de Le Porc Gourmet de Santa Eugènia de Berga no estan disposats a deixar que l'empresa propietat del Grupo Jorge continuï sense aplicar la llei catalana de cooperatives. De moment han iniciat una acampada - que esperen que sigui tan llarga com es pugui atenent també a les inclemències del temps -, però també tenen en ment altres accions, com una marxa lenta dissabte vinent, per donar a conèixer el conflicte laboral i exigir a l'empresa i les autoritats competents que es compleixi la llei catalana de cooperatives.A grans trets, la nova llei garanteix als socis cooperativistes que se'ls equiparin els drets amb els dels treballadors de règim general. El conflicte laboral ve perquè Le Porc Gourmet no vol acceptar els canvis que els suposaria a nivell econòmic les noves condicions laborals dels treballadors. Amb tot, des de Càrnies en Lluita, l'advocat Antoni Iborra ha denunciat que els acomiadaments són un "frau". Són treballadors que no han acceptat les coaccions "per intentar que anessin a una altra cooperativa fora de Catalunya i saltar-se la llei", ha explicat. "Pressionarem a tots nivells perquè es respectin els drets dels treballadors", ha avisat l'advocat. Després d'una assemblea a peu dret a la Plaça Major de Vic en què han participat activament una trentena de treballadors, s'han establert torns d'acampada per passar la nit sota les voltes, i també s'ha decidit que es faria menjar per a tots mentre duri la protesta. Després, alguns han anat a buscar les tendes de campanya que tenien a casa, mentre d'altres han elaborat pancartes on es podien llegir lemes com 'Per un treball digne i segur' o una altra on s'explica el cas dels acomiadaments de 28 treballadors i el fet que el lloc de treball de 500 persones més de la cooperativa Clavial pugui perillar. La convocatòria a la Plaça Major de Vic ha despertat l'interès que Càrnies en Lluita buscava de molts ciutadans que desconeixien el conflicte laboral i que s'han aturat per mostrar el seu suport i solidaritat amb els treballadors. Càrnies en Lluita també ha creat una caixa de resistència per captar fons que puguin ajudar els treballadors acomiadats que es troben en situació de vulnerabilitat. Precisament, aquesta és l'angoixa també de molts treballadors a Le Porc no només de la cooperativa Taic sinó també de Clavial, que podrien veure com l'empresa rescindeix els seus contractes d'un dia per l'altre. Un dels treballadors, l'Amadou, ha denunciat a l'ACN que la situació amb què es troben és "molt greu". "Tenim família, responsabilitats, contractes de pis, despeses... si ens fan fora com els gossos, com viurem?", s'ha preguntat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.