directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 09:29 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 5 de febrer de 2018 16:18 h

Ensenyament crea un grup de 18 docents per difondre el nou decret de l'escola inclusiva

Els professors estaran repartits arreu del territori i orientaran les diverses actuacions per aplicar la norma, que substitueix l'anterior del 1997

ACN Barcelona.-El Departament d'Ensenyament ha creat el grup de referents d'atenció educativa inclusiva (RAI), amb un total de 18 docents repartits pel territori que tenen com a principal funció fer difusió del nou Decret de l'atenció educativa a l'alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu –que substitueix el del 1997- i donar suport a les orientacions i actuacions que s'han fixat per desenvolupar-lo. Així doncs, els RAI han de donar a conèixer pràctiques de referència en el territori, han de col·laborar -des de la pròpia experiència- en la implementació de mesures i suports perquè els centres educatius avancin cap a cultures, polítiques i pràctiques més inclusives, i han d’impulsar la formació dels professionals dels centres per determinar i implementar processos de millora a l’hora de planificar la gradació i la intensitat de les mesures i suports que necessiti cada alumne.

Els 18 docents, que comparteixen l'atenció directa a l'aula amb aquesta nova responsabilitat, compten amb experiència en el món de l'atenció a la diversitat i la inclusió, i coneixen el mapa de recursos del seu àmbit territorial. El Decret de l'atenció educativa en el marc d'un sistema educatiu inclusiu estableix que cada centre educatiu ha de disposar d'un projecte educatiu que fomenti i garanteixi una atenció educativa inclusiva i de qualitat. En aquest sentit, el nou equip de 18 docents, d'acord amb el desplegament de les actuacions que regula aquesta normativa, té com a objectiu fonamental promoure l'avenç de la millora de les pràctiques en els centres. Els RAI s'integren en la xarxa de suports a l'educació inclusiva que preveu el Decret de l'atenció educativa i que defineix com el conjunt de persones i institucions que intervenen en el procés educatiu i que la Llei d'educació defineix com a comunitat educativa. Nou sistema inclusiu a l'escola El Govern va aprovar el passat mes d'octubre de 2017 el Decret de l'atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu. Aquest nou Decret suposa un avenç respecte l'anterior norma de 1997, atès que es regula '’atenció educativa de tot l'alumnat, no només de l'alumnat que presenta necessitats educatives especials (NEE). Té com a objecte garantir que tots els centres educatius del Servei d'Educació de Catalunya siguin inclusius mitjançant l'establiment de criteris que orientin l'organització i la gestió dels centres; l'ordenació de mesures i suports per a l'atenció educativa i per a la continuïtat formativa de tots els alumnes, i la diversificació de l'oferta de serveis dels centres d'educació especial per esdevenir també centres d'educació especial proveïdors de serveis i recursos per als centres educatius ordinaris.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.