directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 09:29 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 5 de febrer de 2018 18:08 h

El Síndic rep 20.000 peticions perquè denunciï el Tribunal Constitucional davant del Tribunal de Drets Humans

Ribó traslladarà les queixes al comissari europeu de Drets Humans, però recorda que les demandes han de ser interposades pels afectats

ACN Barcelona.-El Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, ha rebut des del 30 de gener més de 20.000 comunicacions perquè demandi davant del Tribunal Europeu de Drets Humans (TEDH) la interlocutòria del 27 de gener del Tribunal Constitucional (TC) que exigia a Carles Puigdemont demanar autorització al Tribunal Suprem (TS) per assistir al debat d'investidura al Parlament de Catalunya. Ribó va emetre un comunicat el 30 de gener esmentat en què manifestava que aquella interlocutòria era "desconeguda" en l'ordenament jurídic vigent i en què afirmava que, com a condició sobrevinguda per a ser investit, la mesura vulnerava els seus drets com a diputat.

També afirmava que, a partir del text del TC, la ciutadania de Catalunya veia "alterat" el seu dret de participació política. Per això considerava que hi havia "motius fonamentats" perquè les persones directament lesionades en els seus drets es plantegessin interposar les demandes corresponents davant del TEDH.En els darrers dies, el Síndic ha rebut més de 20.000 comunicacions en què se li demana l'empara i se li sol·licita que, en nom de cada persona, presenti la demanda al TEDH, segons ha informat l'oficina de Ribó.El Síndic remetrà al comissari europeu de Drets Humans "l'expressió d'aquests milers de queixes ciutadanes perquè en tingui coneixement". No obstant això, Ribó subratlla que la legitimació per interposar demandes davant del TEDH per lesió dels drets establerts en el Conveni europeu de drets humans "correspon únicament" al candidat Carles Puigdemont i a les persones que "puguin haver vist directament lesionats" els seus drets fonamentals.Finalment, el Síndic afegeix que, tot i això, continuarà elevant a instàncies europees no jurisdiccionals, com és el comissari europeu de Drets Humans, tots els informes i les comunicacions que arribin sobre aquests fets.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.