directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 08:27 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 6 de febrer de 2018 11:30 h

La neu obliga a tancar les escoles i suspendre el transport escolar a la Terra Alta

Les precipitacions de neu es concentren aquest dimarts al sud del país, sobretot a les Terres de l'Ebre

ACN Gandesa.-Els episodis de neu es concentren aquest dimarts al matí al sud del país, sobretot a les Terres de l'Ebre. Per aquest motiu, a mig matí el Consell Comarcal de la Terra Alta ha decidit tancar les escoles i suspendre les rutes de transport escolar a la comarca, segons ha indicat el director general de Protecció Civil, Joan Delort. La neu en aquest comarca està caient a cotes relativament baixes, per exemple a Horta de Sant Joan, a 515 metres d'altura, ja s'han acumulat quatre centímetres de neu nova. La previsió és que al llarg d'aquest dimarts nevi entre la depressió central i el litoral de Tarragona i les comarques de l'Ebre, mentre que a la resta del país les precipitacions de neu han desaparegut i per avui ja no s'esperen més nevades.

Els rius han augmentat els seus cabals per les precipitacions de neu i pluja dels darrers dies però, de moment, les crescudes no preocupen a l'Agència Catalana de l'Aigua, segons ha indicat Delort.En marxa el dispositiu d'evacuació a SaldesEl director general de Protecció Civil també ha explicat que a un quart d'onze del matí el dispositiu d'evacuació de la casa de colònies de Saldes (Berguedà) ja estava en marxa. Ha detallat que s'han mobilitzat vehicles tot terreny dels Mossos d'esquadra i Bombers de la Generalitat per evacuar els 43 nens i 13 monitors atrapats i traslladar-los, amb l'ajuda de les màquines llevaneu, fins al parc de bombers situat a la carretera C-16 a prop de Berga. Allà, un autocar els esperarà per poder reprendre el viatge cap a l'àrea de Barcelona.El grup ha passat la segona nit a la casa de colònies després que l'autocar en què viatjava va quedar atrapat aquest diumenge a la carretera a causa del temporal de neu. Aquest dilluns Els Bombers de la Generalitat tenien a punt un dispositiu conjunt amb els Mossos d'Esquadra i màquines llevaneu per fer l'evacuació dels nens i els monitors però finalment van decidir ajornar-la fins aquest dimarts. El grup està en bones condicions i han disposat d'abrics, mantes i menjar per passar dues nits a la casa de colònies.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.