directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 08:24 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 6 de febrer de 2018 14:28 h

USTEC-STEs rebutja les proves de competències bàsiques i les assimila a les revàlides de la LOMCE

El sindicat insisteix que el professorat pot fer avaluació contínua dels alumnes i dona suport a qualsevol iniciativa contrària a les proves

ACN Barcelona.-El sindicat USTEC-STEs s'ha tornat a mostrar crític amb les proves de competències bàsiques que aquest dimarts han començat els alumnes de 4t d'ESO de tot Catalunya i les ha assimilat a les revàlides de la LOMCE, de qui, segons l'organització, comparteix la filosofia, el discurs contrari que ha mostrat en públic sempre el Departament. Des d'USTEC-STEs es denuncia que els resultats de les proves s'utilitzen com a indicador per fer rànquings i classificacions de centres fins el punt de contribuir a determinar les retribucions del professorat. Pel sindicat, l'alumnat està sobradament avaluat cada dia pel professorat, i defensen que l'avaluació contínua és la millor eina per garantir la millora constant. Per aquest motiu, donen suport a les iniciatives que tirin endavant alumnes i famílies per ''desobeir'' les competències bàsiques.

El Sindicat d'estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha fet una crida al boicot, sobretot a través de Twitter, en què demanava als estudiants contraris a aquesta avaluació amb el lema ''l'educació no és una competició''. A través de les xarxes i de l'etiqueta #incompetencies18, alguns estudiants han penjat els exàmens boicotejats i en algun cas, amb l'argumentació que portava a dur a terme aquesta acció.Paral·lelament, i davant la proximitat de les proves diagnòstiques de 3r i 6è de Primària, algunes Ampes a través de la Xarxa d'Escoles Insubmisses (XEI) s'han començat a mobilitzar, com cada any, per informar a les famílies de les possibilitats davant aquestes proves que consideren que serveixen per classificar les escoles i fomentar la segregació escolar.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.