directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 00:40 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 9 de febrer de 2018 15:13 h

El Síndic de Greuges rep el 2017 prop de 600 queixes i consultes relacionades amb el procés català

Més de 400 casos tenen a veure amb participació ciutadana, entre els quals els dels avis i àvies de Reus

ACN Barcelona.-El Síndic de Greuges ha rebut 469 queixes i 121 consultes relacionades amb els fets que envolten el referèndum de 1 d'octubre i ha iniciat 21 actuacions d'ofici, segons dades facilitades per la institució i tancades a finals de l'any passat, si bé encara n'hi estan arribant. Concretament, ha rebut 348 queixes i 108 consultes i ha iniciat dues actuacions d'ofici en l'àmbit de participació ciutadana. En aquest capítol hi ha unes 200 queixes del grup d'avis i àvies de Reus després que la Junta Electoral els prohibís concentrar-se a la plaça de l'ajuntament durant la campanya electoral. També inclou aquelles demandes d'electors que estaven en contra que les seves dades s'utilitzessin en el cens per al referèndum. Pel que fa a seguretat ciutadana, àmbit que inclou les càrregues policials de l'1-O, la institució ha rebut 75 queixes i deu consultes i ha endegat quatre actuacions d'ofici.

El Síndic de Greuges va rebre sis queixes i tres consultes per implicacions d'infants i va començar una actuació d'ofici. Alguns d'aquests casos fan referència a la participació de menors en manifestacions relacionades amb el referèndum. Per la manca de llibertat d'expressió, aquesta institució que té com a missió defensar els drets de les persones ha rebut 40 queixes i ha començat una actuació d'ofici i per les implicacions de l'article 155, tretze actuacions d'ofici. El síndic de greuges, Rafael Ribó, ha lliurat aquest divendres l''Informe al Parlament 2017' al president de la cambra, Roger Torrent, en què la institució adverteix de les "regressions" de drets civils i polítics relacionades amb el procés català.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.