directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 12:50 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Alta Ribagorça doble fletxa Dimecres, 14 de febrer de 2018 14:32 h

Veïna del Pont de Suert sobre el terratrèmol: ''sí que l'he notat, estava davant la tele i s'ha posat a tremolar''

El sisme, que no ha provocat danys, ha estat percebut majoritàriament per la població de l'Alta Ribagorça que han notat un soroll estrany i com es movien alguns mobles

ACN El Pont de Suert.-''Estava de peu davant la tele i aleshores la tele s'ha posat a tremolar''. Això és el que ha explicat una veïna del Pont de Suert, la Maria José, que ha notat el terratrèmol de 3'8 graus a l'escala de Richter amb epicentre a Beranui a la Ribagorça, però que també s'ha deixat notar al Pallars Jussà i a l'Alta Ribagorça. Aquesta mateixa veïna ha dit que també ha vist com l'aigua d'unes ampolles es quedava en moviment durant uns segons i que el soroll que s'ha sentit era com si passés un metro per sota de casa. En aquest sentit, ha assegurat que ha parlat amb gent que si que s'ha ''espantant una mica'' perquè els han tremolat els mobles o el llit. Altres veïnes de la població han corroborat que el terratrèmol s'ha fet notar quan faltaven pocs minuts per dos quarts de deu del matí i que inicialment no s'han imaginat que es tractava d'aquest fenomen fins que els han arribat les noticies.

La Marisol estava asseguda en una butaca quan ha tingut lloc el terratrèmol i aleshores s'ha començat a moure. Ha assegurat que es pensa que ''era el seu gat'' que se li havia posat al darrera però no ha estat pas així. En aquest sentit, una altra veïna de la capital de l'Alta Ribagorça, l'Ángeles, ha explicat que estava preparant les llenties per dinar quan ha passat el terratrèmol i que quan ha notat el soroll i el moviment es pesava que era el pintor que estava ''remenant alguna cosa''. L'Ángeles ha afegit que la casa on viu és antiga i que ''com que està molt ben feta'' no ha notat tant el sisme.Finalment, la Rafaela ha relatat que estava encara al llit quan ha passat el terratrèmol i que es pensava que el soroll i el moviment era cosa del seu marit ''que a vegades es mou''. Després però, un nebot que té a Barcelona li ha enviat un missatge preguntant-li pel terratrèmol i ha estat conscient que havia estat aquell moviment que havia notat quan encara estava mig adormida.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.