Cellnex Telecom vol "seguir creixent a Europa" durant el 2018 i es fixa com a prioritats el Regne Unit i Holanda
La companyia de telecomunicacions justifica la disminució del benefici net de l'exercici 2017 en relació a l'anterior pels elevats costos de creixement
ACN Barcelona.-El president i conseller delegat de Cellnex Telecom, Tobías Martínez, ha assegurat que els objectius de la companyia de telecomunicacions per al 2018, i també els propers "tres, quatre o cinc anys", és "seguir creixent i invertint a Europa". Concretament, Martínez ha explicat que Cellnex s'ha fixat com a prioritats el Regne Unit i Holanda. "Som un projecte en construcció, no hem arribat a la dimensió que creiem podem assolir", ha dit Martínez durant la roda de premsa de presentació de resultats de 2017 aquest divendres a Barcelona. El president i conseller delegat de la companyia de telecomunicacions ha defensat que "és lògic" que la seva política d'inversions i creixement "es tradueixi en un resultat net menor". Cellnex ha obtingut un benefici net un 17,5% inferior a l'exercici anterior, amb un guany de 33 MEUR. Martínez ha remarcat que durant el 2017 han invertit més de 1.200 MEUR -un 71% més- en el creixement de la companyia i han assolit els 27.000 d'emplaçaments per tot Europa -amb un increment del 25% respecte 2016-.
Cellnex té més de 9.400 emplaçaments a Itàlia, 8.000 a l'estat espanyol, 5.400 a França i més de 2.800 a Suïssa, mentre que a Holanda i el Regne Unit en té menys d'un miler -796 i 588, respectivament-. "La nostra presència a aquests dos països és encara massa petita, volem trobar-hi oportunitats que encaixin en els nostres criteris d'expansió", ha afirmat Martínez. En relació amb el pes internacional de la companyia, el president i conseller delegat de Cellnex ha destacat que el 42% dels ingressos del 2017 es va generar fora de l'estat espanyol, quan el 2016 només suposaven el 35%. "Ens volem seguir consolidant a Europa", ha dit, i ha tancat la porta a expandir-se, per ara, als Estats Units. Preguntat per les opes sobre Abertis formulades per la companyia italiana Atlantia i la filial alemanya d'ACS, Hochtief; Martínez ha evitat valorar-les però ha opinat que "el mercat és savi". Abertis és la principal accionista de la companyia de telecomunicacions, que té un 34% de la participació de Cellnex.






