directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 23 d'octubre de 2026 11:01 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 20 de febrer de 2018 16:14 h

Foment del Treball assegura que sense pressupostos de l'Estat Catalunya perdrà "un 15% d'inversió en infraestructures"

Gay de Montellà pronostica "un govern d'esquerres" a curt termini a la Generalitat

ACN Barcelona.-El president de Foment del Treball, Joaquim Gay de Montellà, ha assegurat que sense pressupostos de l'Estat Catalunya perdrà "un 15% d'inversió en infraestructures". "En el nostre cas, comportarà una rebaixa intensa de les inversions. Hem de conscienciar al màxim perquè hi hagi pressupostos i animo tots els partits perquè hi donin suport", ha afirmat Gay de Montellà en el torn de preguntes després del seu discurs al Fòrum Europa-Tribuna Barcelona. "Una societat, una família i lògicament un país han de tenir uns pressupostos. És evident que s'han de reclamar i no es pot viure sense ells", ha insistit el president del Foment del Treball, que també ha pronosticat "un govern d'esquerres" a curt termini a la Generalitat. Poc després, i fora de micròfons, Gay de Montellà ha matisat que es tractaria d'un executiu format per JxCat, ERC i la CUP. Sobre l'aturada del 8 de març, el president de Foment ha mostrat el seu desacord "si es tracta d'una nova acció política".

"Respecte absolut per les vagues laborals per raons econòmiques o per un conflicte a les empreses, però tot el que no sigui dins d'aquests paràmetres entenem que no és una vaga sinó una acció política", ha precisat el president de Foment del Treball, que ha posat en aquest sac l'aturada de dues hores del 8 de març -Dia la Dona- per combatre la desigualtat laboral i salarial. Gay de Montellà s'ha mostrat partidari d'aquesta lluita per acabar amb la desigualtat entre homes i dones en el marc laboral però ha apostat per altres reivindicacions i no una "vaga". A banda, el president de Foment del Treball ha mostrat la seva preocupació pels problemes que pot comportar l'aturada en aspectes com "l'ordre públic o la mobilitat dels ciutadans i treballadors d'empreses". Unes afirmacions que Gay de Montellà ha fet davant dels líders de CCOO i UGT a Catalunya, Javier Pacheco i Camil Ros, convocants de l'aturada. Paral·lelament, el president de Foment del Treball ha basat part del seu discurs en la necessitat d'un "pacte institucional" per tal que tornin les més de 3.000 empreses que haurien marxat de Catalunya pel procés. "Han de tornar i fan falta mesures que ho incentivin. Si no, totes les ampliacions de capital que es facin en el futur es faran a la seu que tenen en l'actualitat", ha avisat Gay de Montellà. "Si no les recuperem ara les empreses, l'any 2020 ens trobarem que molts projectes d'innovació i internacionalització s'hauran escapat", ha lamentat el president de Foment del Treball, que ha tornat a insistir amb el fet que Catalunya és el millor lloc per invertir a la Mediterrània. "Teníem dos grans problemes a Espanya: el dèficit i la situació a Catalunya. De moment, s'ha resolt el dèficit", ha apuntat Gay de Montellà, que ha reclamat la necessitat d'un nou Govern a Catalunya. "No pot passar més temps i no podem continuar d'aquesta manera", ha afirmat el president de Foment del Treball, que finalment ha llençat pilotes fora sobre la crisi soferta al sí de la patronal amb la suspensió de la Cecot. "Mai em pronuncio sobre entitats que no formen part de Foment", ha tallat Gay de Montellà. El president de Foment ha parlat davant un auditori en què –a banda de Camil Ros i Javier Pacheco- hi havia el president del port de Barcelona, Sixte Cambra; el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, i també el de la Cambra de Girona, Domènec Espadalé ; el líder de Pimec, Josep Gonzàlez; el delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, i el primer secretari del PSC, Miquel Iceta, entre d'altres.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.