directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 19:36 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 21 de febrer de 2018 09:57 h

La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio d'aquest any estarà dedicada al càncer

És la primera causa de mort entre els homes i la segona entre les dones

ACN Barcelona.-La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio d'aquest any estarà dedicada aquest any al càncer i destinarà la recaptació a l'esforç divulgatiu i impulsor de la recerca biomèdica a la malaltia, que representa la primera causa de mort entre els homes i la segona entre les dones. A més, la taxa d'incidència del càncer és molt alta entre la població, ja que es calcula que al llarg de la seva vida, afectarà un de cada dos homes i una de cada tres dones. Segons el Departament de Salut, els casos d'aquesta malaltia creixeran fins el 2025 per l'envelliment de la població, tot i que es preveuen que la incidència es redueixi posteriorment gràcies a les campanyes d'educació en salut, ja que segons els experts, el 40% dels casos es podrien prevenir amb uns hàbits de vida saludables, com fer exercici, seguir una dieta equilibrada, controlar el pes, limitar el consum d’alcohol i abstenir-se de fumar, entre d’altres.

Així mateix, també insisteixen en la importància de seguir els programes de detecció precoç dels tumors de mama, de coll d'úter i de còlon, així com dels plans de vacunació per prevenir els virus relacionats amb el desenvolupament del càncer, com el papil·loma humà.La temàtica d’aquesta edició ha estat aprovada pel Patronat de la Fundació a proposta de la Comissió Assessora Científica a partir de les sol·licituds rebudes en l’última convocatòria de propostes de malalties, celebrada al 2017. De forma bianual, la Fundació fa una crida a les associacions mèdiques, de pacients i de familiars de pacients perquè proposin malalties per ser tractades en el programa.Des de 1992, La Marató ha recaptat més de 170 milions d’euros i ha finançat 794 projectes de recerca que han implicat 7.300 investigadors, gràcies a la solidaritat de la societat, tot convertint-se en una de les principals fonts impulsores de la recerca biomèdica a Catalunya.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.