directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 15:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Segrià doble fletxa Dijous, 22 de febrer de 2018 14:28 h

La Generalitat adverteix que sancionarà el Capítol si una cigonya pateix danys amb la xarxa de la catedral de Lleida

L'administració insta a substituir l'actual malla protectora per una altra amb forats més petits, al menys en aquells punts més crítics on els animals poguessin quedar atrapats

ACN Lleida.-La Generalitat adverteix amb l'obertura d'un expedient sancionador en cas que una cigonya pogués patir danys amb la xarxa que s'està acabant d'instal·lar a les cúpules i contraforts de la catedral nova de Lleida per evitar que aquests animals niïn al temple. Bastant-se en informes tècnics i després de modificar la resolució inicial que autoritzava la col·locació de la malla protectora, des de Territori i Sostenibilitat van instar el Capítol de la Catedral a substituir la xarxa actual per una altra amb els forats més petits, al menys en aquells punts més crítics, per tal d'evitar que s'hi pugui quedar atrapada alguna cigonya. En aquest sentit, des de la Generalitat consideren "desproporcionada" la querella criminal presentada pel Capítol contra la directora dels serveis territorials de Territori a Lleida, Dolors Tella. Per la seva banda, Ipcena ha anunciat que denunciarà Territori i Sostenibilitat en entendre que no podia autoritzar la retirada de darrer niu que quedava a la catedral durant el període de nidificació de l'espècie. En aquest sentit, des del departament ho atribueixen a una mesura "provisional" i remarquen que la Generalitat defensa que les cigonyes puguin tornar a l'edifici i, per això, en el projecte de rehabilitació de les cobertes s'exigiran mesures que ho possibilitin i, per tant, facin compatible la presència de l'espècie amb la preservació del temple.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.