directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 30 d'octubre de 2026 22:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Gironès doble fletxa Dijous, 22 de febrer de 2018 17:41 h

L'Ajuntament de Girona s'ofereix per exposar l'obra de Santiago Sierra retirada d'ARCO Madrid

L'alcaldessa agraeix a Tatxo Benet que l'hagi adquirida "en nom de la llibertat d'expressió i l'artística"

ACN Girona.-L'Ajuntament de Girona s'ha ofert per acollir i exposar la controvertida obra de Santiago Sierra 'Presos polítics a l'Espanya contemporània' que la fira ARCO Madrid ha retirat. L'alcaldessa de la ciutat, Marta Madrenas, ha agraït al soci de Mediapro Tatxo Benet que l'hagi adquirida "en nom de la llibertat d'expressió i l'artística". El muntatge es composa de 24 fotografies pixelades, entre les quals hi apareixen Oriol Junqueras i els Jordis. En una piulada a la xarxa social Twitter, Madrenas ha assegurat que seria "un honor" per a la ciutat poder exposar aquesta "obra censurada". L'alcaldessa ha subratllat que "només amb ciutadans crítics poden progressar les societats" i que, per això, "són imprescindibles l'educació i la cultura".

L'alcaldessa de Girona ha definit com a "absolutament surrealista i increïble" que una fira internacional d'art com ARCO hagi "aplicat la censura" retirant el muntatge sobre els presos polítics. Marta Madrenas ha volgut fer un paral·lelisme amb la ciutat, i ha assegurat que, de fet, Girona també "va viure la censura" en plena campanya pel 21-D, quan se li va fer retirar del balcó de l'Ajuntament la pancarta amb el lema 'Llibertat presos polítics'."Vivim episodis terribles i inacceptables en un estat de dret, que confirmen que no som democràcia", ha dit Madrenas. L'alcaldessa ha assegurat que la retirada de l'obra de Santiago Sierra ha de fer veure "a tots els demòcrates" que ara ja no es tracta "d'independència sinó de democràcia" i ha fet una crida a tots aquells que defensen la llibertat artística i d'expressió a "donar un cop de puny a la taula"."Un honor"Per això, Madrenas ja ha avançat que per a la ciutat serà "un honor" poder exposar les fotografies –assegura que el lloc és el de menys- perquè d'aquesta manera es farà palès "el missatge de llibertat" i la crítica "sense cap tebiesa a la censura terrible que viu Catalunya i també l'estat espanyol"."No entenc com els col·lectius artístics i el món de la cultura no surten a mostrar la seva repulsa unànime i contundent", ha dit l'alcaldessa de Girona. "Estem parlant d'un cas greu; i nosaltres sempre sortirem a lluitar a favor de les llibertats i a criticar qualsevol mena de censura i d'atac als drets fonamentals en l'àmbit de l'Europa democràtica", ha conclòs Marta Madrenas.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.