La meitat dels contractes signats els últims set anys a través de les empreses temporals són de menys de 10 dies
La temporalitat al mercat de treball català el 2017 se situa en el 21,6%, 6,1 punts menys que la taxa registrada a l'estat espanyol que va ser del 27,7%
ACN Barcelona.-El nombre de treballadors amb contractes temporals a Catalunya el 2017 sumaven 593.000 assalariats, cosa que suposa suportar una taxa de temporalitat del 21,6%, segons l'informe 'La temporalitat en els contractes laborals a Catalunya. Una visió global' que ha presentat aquest dijous l'Observatori de Pimec. Aquest primer informe sobre la temporalitat indica que aquesta taxa de temporalitat és la quarta més alta dels països més desenvolupats del continent europeu i se situa 6,1 punts per sota de la registrada al conjunt de l'estat espanyol que el 2017 va tancar amb el 27,7%. Entre les dades que inclou l'estudi, destaca el fet que en els últims set anys, dels contractes laborals signats amb la intervenció d'una empresa de treball temporal (ETT), el 24,4% eren per hores o menys d'un dia i la meitat de tots ells, 49,9%, tenien una durada de menys de 10 dies.
L'estudi de la patronal Pimec destaca que en els últims set anys, el 24,4% dels contractes signats a través d'una ETT eren per una durada inferior a un dia i que el 25,5% dels contractes ho eren entre un dia i 10 dies. Del conjunt de contractes temporals que es van signar el 2017 a Catalunya, els de les empreses temporals i els signats directament per les empreses, el 41% eren inferiors o igual a un mes. Les dades facilitades per l'informe elaborat per l'Observatori de Pimec també assenyalen que les empreses de treball temporal van vehicular el 2017 el 20,4% de tots els contractes temporals que es van fer per les empreses catalanes, un percentatge que manté una tendència creixent des de l'any 2012, segons l'estudi. Tot i aquesta alta taxa de temporalitat, l'informe constata que del total dels assalariats al mercat de treball català el 2017, el 78,4% tenien vigent un contracte indefinit i el 21,6% el tenien temporal. A l'estat espanyol aquesta temporalitat suposava el 27,7% del cens laboral, 6,1 punts per sobre de les xifres registrades a Catalunya. L'estudi de Pimec assegura que aquesta diferència no ha de provocar sorpreses perquè es tracta d'un gap ''persistent al llarg del període del 2002-2017''. La temporalitat catalana és la quarta més alta de l'Europa dels països desenvolupats europeus, a un nivell similar al mercat de treball d'Holanda. Bèlgica, Àustria i Irlanda destaquen per tenir uns nivell de temporalitat entre el 8% i el 9% i el Regne Unit és el que registra la temporalitat més baixa amb un 5,9%. L'estudi que ha presentat aquest dijous Pimec serà la base sobre la que s'articularà el 6 de març pròxim una jornada amb experts organitzada per aquesta mateixa patronal on es debatrà sobre l'excessiva temporalitat laboral i intentaran consensuar propostes concret per reduir-la.






