directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 22:22 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Urgell doble fletxa Divendres, 2 de març de 2018 14:49 h

Iceta creu que Sánchez no pot ser president perquè des de la presó no es podrà dedicar amb ''plenitud'' a la seva tasca

El primer secretari del PSC acusa Puigdemont de cometre ''un error com una casa de pagès'' quan no va convocar eleccions i va declarar la independència

ACN Tàrrega.-El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha dit en relació a la proposta d'investir Jordi Sánchez com a president de la Generalitat que no es pot triar una persona que està a la presó, pendent de judici i que per tant no es pugui dedicar a la seva feina. En aquest sentit, ha afegit que ''des del respecte més absolut a les persones i a la presumpció d'innocència'', el número 2 de Junts per Catalunya no es podria dedicar ''en plenitud'' a la tasca de president, i a més a més, ha considerat que se li complicaria la vida encomanant-li, ja que ''ha de preparar els seus arguments'' per a defensar la seva causa davant la justícia. En una visita a Aigües del Segarra Garrigues, a Tàrrega, Iceta ha acusat Puigdemont de cometre ''un error com una casa de pagès'' no convocant eleccions el 10 d'octubre i declarant la independència el dia 27 del mateix més. Així mateix, li ha recriminat les crítiques a l'exministre socialista Alfredo Pérez Rubalcaba i ha sentenciat que ''en política no s'hi val tot''.

Iceta considera que el ''pas al costat'' anunciat ahir dijous per Puigdemont és ''equívoc'' perquè és ''provisional'' i fa una proposta, la d'investir Jordi Sánchez, que manté el ''bloqueig polític''. En aquest sentit, el líder socialista ha dit que no entén si Puigdemont fa això ''per seguir manant o present a la política catalana''. En qualsevol cas, Iceta creu que cal proposar una persona que pugui ser president i ''governar al 100%'' i ''això encara no s'ha produït''. Iceta ha lamentat que faci tant temps que no hi hagi Govern i aposta perquè la legislatura actual suposi un ''punt i a part de l'anterior'' de manera que s'acabi la ''via unilateral i il·legal'' perquè estan condemnades al fracàs. En aquest sentit, el primer secretari socialista ha criticat Puigdemont per no convocar eleccions després de l'1-O i declarar la independència, ja que això ha derivat en el 155 i ''l'impàs polític en que encara estem''. Així mateix, ha recriminat les crítiques que Puigdemont ha fet a Rubalcaba i l'hi ha insinuat que li pregunti a Marta Pascal sobre l'exministre socialista ''ja que va tenir molt interès en veure'l''. Segons Iceta, Rubalcaba és un actiu molt vàlid que ha demostrat fer contribucions molt especials pel progrés a Espanya i en desbloqueig de situacions a Catalunya com l'estatut del 2006.Miquel Iceta ha fet aquestes declaracions a Tàrrega, on ha visitat la seu d'Aigües del Segarra Garrigues (ASG) i ha mantingut una trobada amb els regants del canal encapçalats pel seu president Josep Maria Jové. L'han acompanyat, entre d'altres, el primer secretari del partit a Lleida, Òscar Ordeig, i el regidor del PSC a Tàrrega, Silveri Caro.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.