directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 04:56 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 6 de març de 2018 16:10 h

ERC exigeix que hi hagi paritat a tots els departaments del futur Govern

Els republicans se sumen a la vaga del 8-M i anuncien que donaran la part proporcional del seu sou a entitats feministes

ACN Barcelona.-ERC ha demanat al preacord que té amb JxCAT que hi hagi paritat a tots els departaments del Govern. Així ho han explicat les diputades republicanes Jenn Díaz i Carme Forcadell, en una compareixença amb d'altres diputades d'ERC on han anunciat que el grup parlamentari republicà se suma a la vaga feminista del proper 8 de març. Díaz ha posat en valor que ERC va fer una llista cremallera, que va ser l'única formació que va proposar una dona –Alba Vergés- per a la Mesa del Parlament, que té una presidenta al capdavant del grup parlamentari –Marta Rovira- i que ha inclòs la paritat al preacord. "Ho hem demanat al preacord, després ja sabem què passa però intentarem que no passi", ha dit. Tot el grup republicà farà vaga el proper 8 de març i donaran la part proporcional del sou d'aquell dia a entitats feministes d'arreu del territori.

Díaz ha estat l'encarregada de posar veu a les diputades d'ERC en una compareixença que s'ha centrat exclusivament en la vaga del 8 de març. La diputada ha dit que la lluita feminista és una més de les lluites compartides de la societat republicana que volen construir i ha reivindicat que cal deixar clar que les dones "no són ciutadanes de segona". Per visualitzar-ho, tots els representants d'ERC al Parlament, homes i dones, faran vaga el proper 8-M, així com també els el del Senat i el Congrés espanyol. "Fem una crida a la resta de partits a fer vaga", ha dit.Entre els motius, Forcadell ha situat que cal acabar amb el 23,9% menys de mitjana que cobren les dones respecte als homres, el fet que el 75% dels contractes a temps parcial siguin per a dones, posar fi a la feminització de la pobresa o lluitar contra la violència de gènere. "No morim, ens maten", ha manifestat. Forcadell també ha instat a aturar la "involució" en determinades conductes que fa que les joves d'ara pateixin per drets que ja s'havien conquerit i ha rebutjat els rols i qualsevol tipus de discriminació. A més, ha reivindicat que les dones siguin jutjades per la seva feina "i no pel cabell o la parella". "Volem que sempre se'ns tingui en compte, tant quan liderem com quan som preses polítiques", ha declarat.Les diputades d'ERC faran vaga el 8 de març per fer d'altaveu de totes aquelles que aquell dia no podran "perquè són insubstituïbles" i amb l'objectiu d'aconseguir "una societat amb igualtat efectiva que només s'assolirà amb una república feminista".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.