directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 18:13 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 7 de març de 2018 18:26 h

Centenars de periodistes catalanes convoquen el 8-M a la lectura del manifest 'Les periodistes fem vaga'

Fan una crida a la resta de professionals del sector per sumar-se a la manifestació central de la jornada, que tindrà lloc a la tarda

ACN Barcelona.-Diversos centenars de periodistes catalanes han convocat per aquest dijous al migdia, 8 de març, a la lectura del manifest 'Les periodistes fem vaga' per sumar-se a la reivindicació col·lectiva feminista de forma sectorial. De la iniciativa espanyola 'Las periodistas paramos' n'ha sorgit la rèplica catalana i ja són més de 400 les periodistes que s'hi han afegit, segons han explicat en un comunicat. Les impulsores de la iniciativa han preparat una doble mobilització per a aquest dijous, d'una banda, a les dotze del migdia als Jardins Montserrat Roig de Barcelona llegiran el manifest i faran el que anuncien com "una petita performance reivindicativa". D'altra banda, criden a la resta de professionals del sector a trobar-se a les sis de la tarda a la plaça de la Vila de Gràcia de la capital catalana per baixar en bloc a la manifestació central, que començarà a dos quarts de set a la cruïlla entre Passeig de Gràcia i Diagonal.

L'acte del migdia constarà de dues parts. Durant la primera es prepararà el material per a la manifestació de la tarda. Durant la segona, a partir de dos quarts d'una, es llegirà el manifest amb representants de diferents sectors de la professió i es farà la performance. També es llegirà el text 'Som una ganga' de la desapareguda Montserrat Roig. La lectura la farà Carmina Roig, la seva germana, que també és periodista. El manifest 'Las periodistes paramos' compta amb més de 6.000 firmes, segons han indicat les impulsores dels actes.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.