directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 20:25 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Ribera d'Ebre doble fletxa Dijous, 8 de març de 2018 14:38 h

Tragsa comença a preparar a Flix la represa de la neteja del pantà

L'Ajuntament reclama que s'estableixin els protocols de control ambiental de l'aire que van mancar en la primera fase

ACN Flix.-No hi ha calendari oficial ni concret però Tragsa ha començat a ubicar-se a Flix, a la Ribera d'Ebre, per iniciar la represa de la descontaminació que segueix pendent d'extreure al pantà. L'empresa ha contractat naus, despatxos i oficines, ha enviat els primers treballadors i ha fet les primeres subcontractes de serveis, mentre resol el relleu de l'obra amb Fomento de Construcciones y Contratas (FCC). L'Ajuntament de Flix torna a reclamar, amb un acord de ple aprovat el passat 28 de febrer, que abans de la represa de la neteja s'estableixin nous protocols de control mediambiental de l'aire. En la primera fase de la descontaminació, es van detectar elements a l'aire que feia dècades que no estaven presents a Flix.

L'Ajuntament de Flix no està disposat a que un dels principals dèficits de la primera fase de la neteja del pantà es repeteixin. Les captacions que va analitzar el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), i que es van fer amb les unitats mòbils de la Generalitat i els captadors d'aire que va pagar el consistori, van demostrar que durant la descontaminació de l'embassament, a l'aire de Flix hi havia elements tòxics que feia "20 o 30 anys" que no hi eren. Tot i que fos a "conseqüència lògica" dels moviments de fangs al pantà, l'alcalde de Flix, Marc Mur considera que l'experiència de la fase anterior ha de servir per establir els controls exhaustius que s'han promès per part d'Acuamed en aquesta fase final de la neteja. "Va ser un dels dèficits principals de la primera fase en matèria de millora de la seguretat i requerim que, sabent-ho, que no comencin les obres fins que aquests protocols siguin coneguts i estiguin consensuats", ha exigit Mur. Pel que fa al seguiment per a la neteja dels terrenys contraminats que s'han trobat a Flix, la Comissió de Seguiment segueix treballant però resta a l'espera de la formació d'un nou Govern per poder donar un impuls a la feina pendent.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.